Monday, October 26, 2009

undang-undang dan kuasa



antara undang-undang dan kuasa siapa lebih berkuasa...
antara undang-undang dan kuasa siapa lebih bermoral
antara undang-undang dan kuasa siapa lebih tinggi
antara undang-undang dan kuasa siapa lebih mulia
antara undang-undang dan kuasa siapa yang ikut siapa
antara undang-undang dan kuasa siapa yang jadi mangsa
antara undang-undang dan kuasa siapa pemangsa
antara undang-undang dan kuasa untuk siapa
antara undang-undang dan kuasa untuk apa

antara undang-undang kita dan undang-undang yang Esa
di mana kita....

28 comments:

Mawar_berduri said...

Kuasa dunia kuasa sementara...

sayu=pilu said...

yea betul tuh...
Undang2 n kuasa jiwa terseksa
undang2 n kuasa ramai merana
undang2 n kuasa semua jadi mangsa
undang2 n kuasa aku tak kuasa...hehheheheeheh

Che La said...

macam timum dan durian tergolek kena digolek kena

Koyuki said...

kite percaya..undang-undang adalah kuasa

dan kuasa adalah sebahagian daripada undang-undang

the other way around

sI tEDI said...

selalunya kuasa yang akan menang!

mamai said...

mawar berduri:
tapi yang mana kita kan turuti

sayu=pilu:
argh pening aku dah nie

che la:
durian buat tempoyak timun buat ulam pun sodap

koyuki:
kamu memang bijak

sItEDI:
jadi apa gunanya undang-undang

Manusia said...

kuasa yg menghasilkan undang undang....

enyheartsdiamond said...

undang2 dibuat untuk dipecahkan;)

Rozita said...

undang-undang dunia,
manusia yg buat
manusia boleh ubah ikut sesuka sesuki mereka

undang-undang tuhan tetap..tiada berubah-ubah
kat padang masyhar nnti jawab aje :)

sharamli said...

yang ad kuas mesti mematuhi undang2...

Nabil Fizri said...

undang2 pada undang2

caluk@cencaluk said...

makan udang goreng lagi best ha ha

imHepPie said...

insaf bca ayt last...

tpi tu la skang lgi ramai tkut undg2 dr yg Esa..

kalo wat jahat takut kene masuk jel tpi tinggal semayang x tkut neraka lak...

master teddy said...

ops...fening2,,

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum bro

manusia anggap undg2 ciptaan mereka lebih bgs krn mereka rs mereka berkuasa

hakikatnya kuasa manusia tk terlawan hatta sebesar zarah pn kuasa dan zat Allah

kitalah manusia tu..

anaklaut said...

undang2 allah yang paling tepat..


p/s: bro..tahniah Liverpool menang mlm tadi..

mamai said...

manusia:
oleh itu kuasa lebih besar dari undang-undang begitu

eny:
undang-undang di buat untuk di cabar agar ada peguam nanti boleh cari makan

rozita:
kenapa kita tak mau ikut undang-undang allah

sha:
tapi mereka yang menguasakan undang-undang

nabil:
jgn langar undang-undang

caluk@cencaluk
udang geragau buat cencaluk

imheppie:
tapi kta tak mahu mengikut undag-undang itu bukan

yusuf mujahidin:
tapi undang-undang dunia itu yang mereka banggakan

anak laut:
terima kasih...

mamai said...

manusia:
oleh itu kuasa lebih besar dari undang-undang begitu

eny:
undang-undang di buat untuk di cabar agar ada peguam nanti boleh cari makan

rozita:
kenapa kita tak mau ikut undang-undang allah

sha:
tapi mereka yang menguasakan undang-undang

nabil:
jgn langar undang-undang

caluk@cencaluk
udang geragau buat cencaluk

imheppie:
tapi kta tak mahu mengikut undag-undang itu bukan

yusuf mujahidin:
tapi undang-undang dunia itu yang mereka banggakan

anak laut:
terima kasih...

al-lavendari said...

antara undang-undang kita dan undang-undang yang Esa
di mana kita....

tuan yang bertanya adalah lebih arif akan jawapannya.

kita tentulah secara mutlaknya berada di bawah undang-undang yang Esa.

mamamin said...

mamai ku..
mama setuju dengan mereka-mereka yang berpandangan positif terhadap N3 kali ni.. :)

BuLaN iTu aKu said...

yang ATAS lagi berkuasa

bias® said...

ahh..siapalah kita...

Ftyyhahh said...

kita di tengah2 la kot. ape jwpn dye/
*soalan ke tu. hehe

miSs siv said...

kite sgt kerdil sbnrnye...

tp zaman sekarang, ade duit, undang2 pon boleh tolak tepi..

abgBro said...

manusia yg menguatkuasakan undang2...

samada mngambil undang2 Yang Maha Kuasa atau hawa nafsu...

tepuk dada tanye iman...:)

mamai said...

mamamin:
mereka semua adalah sangat berfikiran positif sukanya

al-lavendari:
jawpan sudah ada cuma tak praktikanya

bulan:
bulan juga ber ada di ataskan

bias:
kita adalah kitakan

ftyyhahh:
yang tenggah-tenggah tidak ke mana-mana

miss Siv:
itulah kita bersifat manusia yang hanya mementingkan diri

abgBro:
sebab itu kita tak perlu patuh undang-undangkan hehehehe

miSs siv said...

pakcik..
betul nak ikut nih?

Solehah said...

mana mampu kita nak buat undang2 mengatasi undang2 yg Esa..