Saturday, October 24, 2009

setiap....



setiap perlayaran pasti ada pelabuhan
setiap pelabuhan pasti ada pengharapan
setiap pengharapan pasti ada perjuangan
setiap perjuangan pasti ada pengorbanan
setiap pengorbanan pasti ada kemanisan

setiap perjalanan pasti ada persimpangan
setiap persimpangan pasti ada perhentian
setiap perhentian pasti ada pengalaman

setiap percintaan pasti ada kekecewaan
setiap kekecewaan pasti ada pengajaran

setiap permulaan pasti ada penamat
setiap penamat pasti ada matlamat

setiap petemuan pasti ada perpisahan
setiap perpisahan pasti ada kesedihan
setiap kesedihan pasti ada kegembiraan

dan setiap yang berlaku pasti ada sesuatu
dan setiap kehidupan pasti ada kematian itu yang pasti......

30 comments:

Aku Beskot™ said...

setiap kali mamai berkarya, ia pasti sesuatu yg istimewa..
haha..best²

mamamin said...

dari mata dan hati mamai :)
indah dan asli..

master teddy said...

"setiap perjuangan pasti ada pengorbanan
setiap pengorbanan pasti ada kemanisan"

kemanisan yg kite dapat rasa andai kite x terkorban ketika berkorban semasa berjuang

"dan setiap yg berlaku pasti ada sesuatu"

sesuatu yg hanya Tuhan je yg tahu

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum..

terbaik bro!

=)

Koyuki said...

tanpa kesedihan..

takkan dapat merasai kegembiraan..

imHepPie said...

setiap ada kamu mengapa jantung ku berdetak....(aiyak nih bukan da masuk lagu dewa19 ke)

Cik Cookie said...

semua akan pasti bila jumpa titik noktahnya.

NuR said...

pelabuhan..
hikhik..
leh buat kesinambungan dr puisi nur..

abgBro said...

dijadikan Allah SWT ats setiap perkara ada sebabnya...

bro seringkali kau 'memaksa' utk ku brfikir jauh mnyelusuri segenap maksud fikiran mu...huhuhuu

well done bro...:)

{lumut} said...

terima kasih pakcik..
setuju dgn beskot.

HonEyBuNNy said...

ya..setiap yg berlaku pasti ada kesedaran....
n setiap yg berlaku juga pasti ada kemaafan....,..........tah pape ila merepek..ihihi.dah lama ila xjalan2 ke umah pak cik kn..huwawwa

ber_uwang said...

setiap entry aku pasti kesini.. walaupun kekadang jari ku kaku

Nabil Fizri said...

kepada setiap pasti ada pasti

mamai said...

aku beskot:
terima kasih..aku juga suka cerita kamu

mamamin:
sekadar nukilan hati yang kecil ini

master teddy:
andai kita terkorban dalam perjuangan pasti ada kemanisan menunggu

yusuf mujahidin:
terima kasih bro

koyuki:
pasti ada kegembiraan di kemudan hari

imheppie:
ya kot heheheh

cik cookie:
ya kita pasti akn jumpa titik nokhtanya

nur:
hehehe idea datang dari sana tadi

abgBro:
tiada apa yang hendak di bebankan sekadar satu luahan

lumut:
sama-sama kamu memang kuat

honey bunney:
kamu sudah sihat ke

ber_uwang:
setiap kali kau bercertia aku tak sabar nak membaca

nabil:
segalanya pasti

sharamli said...

yg x pasti p0n mesti wat2 pasti....

mEiZ SHA said...

yup best pak cik!!
teruskan berkarya ye..;p

Adjla Hafizin said...

setiap benda yg kite suke,belum pasti akan jd milik kita..tol x?

triple x malaya said...

setiap hari gua menanti entry gempak lu..

sI tEDI said...

setiap apa yg berlaku.. pasti ada hikmahnya..

kimisai said...

setiap kehidupan ada kematian,
setiap kematian ada kehidupan...

betul tak ??

adibah said...

kau dah sedia?

mamai said...

sha:
buat-buat pasti mesti tak menjadi

miez sha:
harap idea tak kering hahahaha

adjla:
ya betul..dia akan tentukan

triple x malaya;
terima kasih kerana menunggu

sItEDI:
ya pasti ada seesuatu di sebaliknya

kimisai:
kehidupan selepas mati itu pasti

adib:
sedia atau tidak sukar untuk di jawab yang pasti dia akan menilai siapa kita di sisi...dan yang pasti ia akan datang bila sampai masanya

anaklaut said...

salam..bro.

memang hebat puisi bro tu..
saya menghayatinya dengan penuh minat

dkama said...

Setiap kali bangun tido pasti mamai... Setiap kali mamai pasti best... PEACE...

BuLaN iTu aKu said...

setiap titis tinta mu membawa seribu makna

mier@merr said...

nice one...terbaekkkk~!

penuh makna yang tersirat da n tersurat...

yg hidup pasti mati..yar.itu pasti!!!!

Sulela said...

Setiap yang bermula pasti akan berakhir... best la puisi kau neh. Patut kau buat panjang2 lagi...hehehe

cahayachenta said...

smoga ada 1 kgmbiraan disbbkan kesedihan ni....

best la pakcik karya pkcik yg ni.. mmg kena sedebuk kat hdung sndiri

Frodo Baggins said...

setiap kali masuk blog ni
mesti terpaku dgn ayat nya yg masyuk
dasyat!!!

setiap segala sesuatu ada waktunya...

mamai said...

anak laut:
puisi kamu lagi hebat penuh dengan metafora dan melankolik

dkama:
mamai itu indah ker hahahaha

bulan:
terima kasih hanya sekadar satu nukilan kecil

mier:
masih belum hebat lagi sekadar belajar dari yang hebat

sulela:
nak buat panjang-panjang tapi takut tak terrbaca pulak nanti:

cahayachenta:
pakcik sekadar bercerita sahaja untuk berkongsi dengan yang sudi

frodo begin:
thak you kamu juga best