Thursday, October 15, 2009

burung kakak tua...

burang kakak tua itu petah bercakap, tutur katanya manis sekali umpama penlipurlara menghiburkan hadirin. segala rupa manusia terpegun dan kagum dengan tutur kata si kakak tua. mereka bertepuk tangan bersorak gembira tak ubah seperti ungka mengejar si kera. mereka mengangguk-angguk kepala umpama si merpati memikat si jantung hati mengiyakan kata-kata si kakak tua.

burung kakak tua ketawa suka hati melihat gelagat manusia, kenyang perutnya dapat kacang dan kuaci hasil pemberian si manusia tadi. si kakak tua senang hati melihat manusia mudah sekali tertipu dengan hanya sedikit bulunya yang cantik berwarna warni biar suaranya tak semerdu serindit.

burung kakak tua itu berkata-kata lagi kali ini lebih menarik dan petah lagi segala manusia yang hadir kagum lagi, masih percaya lagi.

si kakak tua gelihati kerana dia sendiri tidak pernah faham dengan apa yang dia tuturkan. dia sendiri tidak pernah mengerti dengan makna dan maksud ayat-ayat yang di ucapkan. tapi manusia-manusia ini masih teguh berdiri menantinya saban hari.

jauh satu sudut seorang pemburu dengan tenang dan sabar memerhati gelagat si burung kakak tua, menanti peluangnya tiba si kakak tua pasti akan leka. rezekinya pasti ada nilai si burung kakak tua bukan seribu tapi pasti berjuta....


p.s: khas untuk mereka yang sedang berhimpun dari 13-16 oktober ini....

31 comments:

J@J@ / Bini The Rock said...

tiba tiba aku teringat 'otai' aku...yg pandai bercakap tapi tak paham ape yg dia cakap...

xP

sI tEDI said...

WAKTU NILAH NAK BUAT DRAMA SEGALA..

ber_uwang said...

good morning ..good morning kata burung kakak tua jiran aku walaupun dah malam... he he he

miSs siv said...

hahaa~
manusia2~
*sambil geleng2 kepale.*
=p

abgBro said...

ni pasai puak yg dah simpan keris tu mamai eh...melebong jer kuat puak2 tu...hahahaa

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

burung kakak tua hinggap dimenara..

chipsmore said...

rasa macam nak bela burung kakak tua plak bila baca entry ni..haha :D

BuLaN iTu aKu said...

nice entryy
teringin juga mahu membela burung kakak tua

INTAN said...

standard le tu kan

mamai said...

jaja:
huhu otai kau tu burung ker orang

sItEDI:
drama swasta technical error

ber_uwang:
kau sembelih ajer burung tu hahaha

miss Siv:
manusia yang mudah terpedaya

abgBro:
kamu faham-faham saja la...

akupentoi:
itu menara boleh roboh kalau burung kakak tua hinggap woo

chipsmore:
bela burung kakak tua tak best bela nenek tua baru best

bulan:
bela burung helang ganas sikit

intan:
standar bagi mereka-mereka itu

The Hobbit Frodo said...

hahahhaha ~ best jerr entry ni. xoxoxoxo harap abah wa bukanlah org yg tepuk sorak dgr kakak tua merepek meraban walaupun x paham mende. hohoho n insyallah bukan mata dajal nak duiit ...


>>_____<<


selamat bersidang abah ..


huahuahuahua

chipsmore said...

bela pakcik tua lagi best..urot urot janngut..leyh dapat duittt..haha..
(tapi saya x penah buat la..sebab saya baik)

patungcendana said...

:-) jumpa kau di MIMPI

sI tEDI said...

yup! ada.. masa ko belajar cikgu rocky ada lagi ke? mari kita bercengkerama dekat shoutbox aku!!

cookie devine said...

kerana yg kakak tua yang berhimpun nilah Cik Cookie lambat ke open house.semua jalan mau di ratah.

Sulela said...

Burung kakak tua...hinggap di jendela...nenek sudah tua...giginya tinggal dua...wakakaka...

maiyah said...

dah lame tak tgk burung kakak tua, bleh tgk kot 13-16 okt nih :D

mamai said...

the hobbit frodo:
maaf andai entry ini menggangu kamu...harap abah kamu bukan macam mereka ( kerana nila setitik rosak susu sebelanga )

chipsmore:
pakcik kamu budak baik tak buat semua itu...cuma kamu rasa terganggu sajer

patungcedana:
ya aku juga menunggu kamu

sItEDI:
ya cikgu rock aku dengan dia rapat

azzaliena suziantie said...

hang pegi mimpi ka pak cik??

mamai said...

cik cookie:
kamu lastik ajer burung kakak tua tu hahahaha

lela:
weh aku lom tua lagi la baru nak mula tua ajer nie hahaha..sib baik aku da gigi lagi

maiyah:
ya boleh tengok kat tv aa banyak sekarang warna merah dan putih bulunya dan ada juga warna pink

azzaliena:
ya pakcik pie nanti kamu kalau pie jgn lupa jumpa pakcik

chipsmore said...

tapi pakcik mamai ni baik x?? pakcik x bagi duit raya pon kat saya..huhu

enyheartsdiamond said...

burung kakak tua..
hinggap di jendelaaa;)

Koyuki said...

bleh buat2 bodo bercakap dgn burung..

hihi~

en_me said...

burung kakak tua itu masih duduk dikerusi roda takkks.. ehehe

mamai said...

chipsmore:
pakcik nie lom cukup baik lagi daaa..nak duit raya yer meh pakcik tolong klik iklan kamu banyak kali nanti

eny:
uncle masih ada banyak gigi lagi tau hahahahaha

koyuki:
nanti kamu dikata bodoh sama pulak...

en.me:
wah senang hati burung kakak tua tu dok kat kerusi roda yer

Rozita said...

dlm maksudnya ntri ini
hahahha i like

Mawar_berduri said...

burung kakak tua hinggap dijendela,
apa yang dia cakap semua mengangguk ya...ya..ya...


huhuhu ... beruntung si burung kakak tua..... :)

caluk@cencaluk said...

burung kakak tua leh ajak gi karaoke ke he he

al-lavendari said...

burung kakak tua, tak yang muda ke? kalau yang muda kita nak panggil apa?
burung kakak tua muda ! ish ... pelik pulak bunyinya.

mamamin said...

burung kakak tua geli hati ke melihat manusia kagum dengan nyer?

burung kakak tua pun tak tau ape dia merapu eh?

Burung kakak tua ikut saja bila dia di ajar bercakp oleh manusia...betul ke?

Burung kakak tua yang petah berkata2, manis budi bicara.. muka tebal x terkira, benarkah ada harga ?

jawapan nya!! tepuk dada tanye selera..

miss jane said...

huhu..inikah entry burung kakak tua yg dikhbarkan oleh sahabatku itu??

hmmmmmm..mnariks dan pnuh tersirat...xoxoxoxoxoxo

namun pun bgitu..maafkan patik bro mamai kerana bimbang otak patik yg blur ni mmberi tafsiran yg salah...

maklumlah, patik ni kurg biasa dgn bahasa kiasan

kalo salah, mintak ditunjuk ajar krana patik bru bljr nk mkn cmpedak..huhu

xoxoxooxxo

slm knal dari patik pacal yg hina..

huhu;))