Tuesday, October 13, 2009

1Malaysia dan Malaysia Malaysian

Apa pun sebutannya apa pun pendekatanya ianya tetap satu. konsepnya sama kehendaknya sama matlamatnya sama.
cuma mereka memutar belitkan caranya agar mereka gah punya nama. sedangkan kita sudah lama berada di dalamnya dan hidup bersama bekerja bersama makan bersama, cuma mereka baru menyedarinya. sebab mereka sebenarnya yang tak hidup di dalamnya kerana mereka pentingkan nama dan kedudukannya.

kita hormati agama mereka sebagaimana mereka menghormati agama kita
kita hormati hak mereka sebagaimana mereka menghormati hak kita
kita hormati keluarga mereka sebagaimana mereka menjaga kehormatan keluarga kita
kita hormati semuanya dan hargai segalanya biar tak sama warna.

kita orang biasa-biasa tak susah hendak melakukannya cuma mereka orang yang luar biasa yang punya kuasa sukar melaksanakannya, katanya memperjuangkan hak bangsa hakikatnya untuk kepentingan keluarganya.

kita orang biasa dunia ini fana, tapi mereka yang luar biasa katanya dunia ini harta ana....

p.s: sedikit luahan kesal dari timbunan sampah....
sebentar tadi di bilik meeting ali kata nak jadi presiden MCA, raju cakap dia nak jadi ketua pemuda PAS, ah cheng bersuara nak jadi perwakilan MIC...cuma joseph tak nak masuk UMNO dan PKR atau mana-mana parti. aku kata tak kisahlah mana-mana pun boleh. janji kita buat bersama hidup bersama hormat bersama tak susah pun.

22 comments:

Solehah said...

ya hidup saling hormat menghormati..bukan tindas menindasi..

Nabil Fizri said...

ho3!

sayu=pilu said...

betul tuh.bersama kita teguh bercerai kita roboh.. kalau asik2 dok gaduh rebut mengrebut bila nak aman nya...

sory lama tak dtg sini kebzian yg amat sgt..uwaaaaa

sI tEDI said...

bersatu teguh.. bercerai? sila isi tempat kosonG! ekekekeke

imHepPie said...

politik skang mcm merapu je..

Mawar_berduri said...

Malaysia kita kecik aje klau kita gaduh2 sape nak jage?...huhu..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

cina bikin kilang todi...india kasi jual...melayu kasi minum...huh..tp bukan sume la...kena tapi gak...kang kena isa plak gua....

mamai said...

soleha:
bila kita saling menghormati maka tiadalah tindas menindas maka harmonilah hidup

nabil:
mungkin ini satu percubaan kearah kemakmuran

sayu=pilu:
ya lama tak nampak kamu pasti kamu bzkan...jangan gaduh-gaduh tak best

sItEDI:
bercerai kita kawin lagi hahahaha

imheppie:
mana tak merapu sebab semua nak lebih sudu dari kuahnya

mawar berduri:
ya malaysia ini kecil sahaja pusing sana pusing sini jumpa orang yang sama

akupentoi:
lu memang benar bro...ISA pun dah tak dapat di mansuhkan hehehe wa pun takut juag

azzaliena suziantie feisal said...

yehhh
together methe..hahaha

Precious said...

Eiii .. dah jadi terlalu komplikated tikus2 politik di Malaysia ni ...

mamamin said...

setuju sgt2 dengan anda mamai..
mereka mereka yang luar biasa tu yang sepatut nye di beri pendekatan kepda 1 Malaysia.. bukan orang biasa macam kita..

dorang tau ke tak tu mamai??

Manusia said...

yup! sokong kamu.hidup memerlukan kita saling menghormati antara satu sama lain. bukan nak cari gaduh je hoho

Koyuki said...

bila agaknya impian nak hidup dalam sebuah negara yang bersatu padu ni boleh tercapai??

susah..

kalau masing2 da kepala lain2..rambut pon da kaler lain2 sekarang ni..bukan hitam lagi da..

cookie devine said...

Secara jujur Cik Cookie bukan org yg suka berpolitik walau hakikat dr keluarga yg panas dgn politik.Keluarga Cik Cookie ada semua parti cuma jarang berparty.hohoho..Xkisah laa apapun janji selesa dgn apa yg ada.Salam 1Malaysia

enyheartsdiamond said...

org melayu membongkak dan menabur fitna kat tempat eny ney..

fikir bagus sgt..

mcm mn nk bersatu padu dgn kaum lain nanti..

INTAN said...

adeih....kisah politik ek..hehe...i followww...

mamai said...

azzaliena:
bersama kita jalan berpimpinan tangan tak salah kan heheheh

precious:
mereka mencipta kukalutan itu agar kita takut dan turut semuanya

mamamin:
itulah mereka umpa burung kakak tua pandai bercakap tapi tak tahu makna

manusia:
tak mogauh-gaduh kita semua sama

koyuki:
tiada masalah andai warna rambut lain-lain asal kita boleh bersama

cookie devine:
indahkan jika kita boleh bersama walau dari siasah yang berlainan kenapa mereka tak begitu

eny:
itu sifat cemburu namanya itulah masalah dalam diri kita sebagai manusia

intan:
i followwww tooo

maiyah said...

pening ngan politik nih, naik jemu nak tgk perkmbangannya :)

BuLaN iTu aKu said...

1 malaysia..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

A.K.U.D.O said...

bosan dgn 1 malaysia nih..
sbb dah lama tak jumpa org melayu kot..

nursarah87 said...

buh-san dah dengan slogan 1 malaysia sana sini..

1 malaysia hanya di bibir.. dalam hati..tersangatla kaum lain nak gulingkan kaum kita...

arnamee said...

Salam.

yang penting menyelusurinya, bukan hanya berkata melaung sepatah dua:)