Sunday, June 14, 2009

Hang Tuah menangis.....

Hang Tuah menangis...
bukan kerana mengkhiyanati cinta sang Teja....
Hang Tuah menangis...
bukan juga kerana mati sang Jebat sahabatnya...
Hang Tuah Menangis...
kerana setia akan sultanya...
Hang Tuah menangis...
kerana keldai yang di jungjungnya...
Hang Tuah Manangis...
kerana hilang melayu di dunia...
Hang Tuah menangis...
kerana mati bahasanya...
Hang Tuah menangis...
kerana bangsanya...


pesan Hang Tuah....
jangan kau ulangi kesilapan aku...
selamat berjuang pahlawan melayu...
setia mu biar bertempat...
derhaka mu biar yang benar...
warisi semanggat si Jebat...

15 comments:

GRuNGe said...

Wah, mendalam sungguh. Takkan Melayu hilang didunia. Melayu tak hilang, tapi dah pupus. Aku melihat, dalam diri Melayu, lebih banyak orang putih, dari orang putih sendiri. Ramai masih gagal menghayati pengertian Melayu itu.

Cikgu Ije said...

=) semoga semangat Hang Jebat terus menyala.

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

lu perati betul2....

never ending story tu lu pny turn kena smbg.....wakakakakaka...smbg beb...jgn hampakan kengkwn yg dh penat perah otak dari episod 1...

layaaaannnnn....... wa pny seksa dah lps..

INTAN said...

jd jebat pun x bagus gak...durhaka....refer pd komen sblm ni..konsep durhaka tetap x bagus wpun pd siapa kita durhaka...

mamai said...

grunge:
ya ramai yang gagal termasuk aku hehehehe

Ije:
semangat yang baik...

pentoi:
wa hampir mamai dah nie...

intan:
jgn jadi jebat tapi waris sifat jebat...apa oun derhaka mmg tak bagus

eliza said...

berjuang dengan selamat ok..
hee

mamai said...

eliza:

aku pun tak tahu apa yang aku perjuangkan

en_me said...

salammm senin abang ittew..

mamai said...

en.me:

salam senin buat kamu juga selamat bersekolah...

ayampinko said...

well aku raser melayu tak ilang..
cume dah di mutasikan dengan element2 bukan melayu..tu ajer..

mamai said...

ayanpinko:
oooooooo macam x-men tu ker...

Sulela said...

Haritu tengok tv (jarang nengok sebenarnya...huhuhu). Pengacara interview anak-anak muda yang suka modified kereta. Best gak dengar komen depa tu tapi sakit telinga bila bahasa melayu dah bercampur ngan bahasa inggeris. Jadi di mana nilai bangsa Melayu tu? Bahasa pun kene jajah. Cemana Hang Tuah tak menangis? huhuhu

IdaAnuar said...

mamai...melayu tu tak kan hilang di dunia kata hangtuah..tapi kata aku melayu akan hilang didunia...

mamai said...

sulela:
kau dah kembali ingat dah hilang tadi..yang cakap melayu campur inggeris tu melayu celup....

Ida:
sian bangsa melayu dah pupus macam dinasour

ayampinko said...

yup..aku melayu nko pun melayu..
tapi melayu itu telah berubah sejajar dengan teknologi dan masa kini..huh beshnyer ayat aku..