Thursday, June 18, 2009

aku ingat aku bagus...rupanya

oleh kerana aku mendapat pujian hari nie kerana kejayaan aku so aku rasa aku nia sudah cukup bagus.....

aku ingat aku bagus sebab aku ada rumah macam kat bawah nie berkonsep mesra alam lagi...



aku ingat lagi bagus sebab aku ada kereta sport cam nie.....kau orang nak tumpang sorry la yer kereta nie boleh naik dua orang ajer



aku ingat aku bertambah bagus sebab aku dapat makan semua makan yang best kat dunia nie....



apa susah kalau tak habis ada tong sampah menanti....sorry la tak ajak kau orang makan sekali...



aku akan rasa lagi bagus sebab aku dapat tidur kat tempat yang empuk cam nie...siap ngan aircond lagi maklum la musim panas sekarang...



tapi aku silap rupanya aku tak cukup bagus pasal one of kawan aku nie lagi bagus..

kawan aku lagi bagus sebab rumah dia lagi mesra alam dari aku....



kawan aku sanggat bagus pasal dia ada satu kenderaan yang boleh naik ramai-ramai...



kawan aku bertambah bagus sebab dia makan ramai-ramai walau hanya ada satu pinggan makanan...



dan lebih bagus dari aku pasal sering tinggalkan makan untuk orang belakang...sebab belum makan...



kawan aku terlalu bagus dari aku pasal dia dah bagi semua tilam empuk dan aircond kat aku...dia kata semua tu dah tak bermakna andai tidur dia tak lena...



aku akui memang kawan aku nie terlalu bagus dari aku....dia kata dia bersyukur kepadaNya kerana dia masih lagi ada nyawa...walau ada yang dah tunggu jasadnya sebelum nyawanya dicabut....






.....aku tak cukup bagus rupanya...tukang sapu mungkin lebih bagus dari aku....

24 comments:

cahaya kelip-kelip said...

syukur-lah kita sebagaimana kita sekarang...
menangis-lah... ia ubat utk melembutkan hati yg telah keras kerana dunia...

salam ziarah,
salam ukhuwah.
=)

MissGAZA (FasihahAdnan) said...

masyAllah..
kesiannya tengok depa2 ni..
dahsyat betul!
=(


huh!
sama2 kita banyakkan bersyukur setiap masa..


btw,
thanx bro ats pringatan gamba2 menyentap jiwa ni..

mamai said...

cahaya kelip-kelip:
salam ziarah juga....ya kita harus bersyukur....aku mmg menangis tengok gambar nie...

Miss Gaza:
sekadar berkongsi....apa yang di rasa

Cikgu Ije said...

gambar last tu pernah jadi kontroversi kan.

Anonymous said...

perkara simple yang selalu kita lupa..

en_me said...

macam rancangan 'bersamamu'.. kannns

Sulela said...

Mamai, memula tu aku ingatkan ko riak. Lepas aku habis baca, rasa sedih sangat. Aku cukup sensitif kalau benda2 tak best melibatkan budak2 kecik neh. Tak cukup makan...kesian sungguh!

Sebab tu kalau aku nampak sesapa yang tak habis makan, aku rasa nak kasi flying kick je. Tak besyukur langsung...huhuhu

mamai said...

ije:

yes but gambar tu one of the ironic pic yang berjaya di ambil and is reality gambar nie kat Sudan

ikhtilaf
kita lupa pasal kita tak care benda yang kita rasa ianya remeh...

en.me
ya rancangan bersamamu tapi....

sulela:
gambar nie aku guna untuk sedarkan anak aku yang terlalu memilih makan dah tu demand plak...

azhar said...

insaf.........

mamai said...

azhar:
aku pun sama....

INTAN said...

peringatan yg baik d ari jumaat

S@Y@NGH@SNI said...

sebab tu abah aku kata..
dapat makan nasi tiap hari..
pun dah kira bagus..
ader orang tu lagi arr..
nak makan ubi pun susah..

ayampinko said...

ha sedar pun...ingatkan tak sedar tadi..
hahaha..

mamai said...

intan:
sekadar renungan....

Sayanghasni:
ya kita harus bersyukur apa yang kita miliki hari ini...

kimisai said...

ye semua mereka berikan ..tapi kenapa baik benar mereka???

usaha tangga kejayaan...

IdaAnuar said...

aku tak tahu nak cakap ape...sedey aku tengok...

Basuh Baju said...

hidup ini untuk bersama. bukan menyendiri.

jadi sebagai insan, kita wajib memikirkan nasib orang lain jg..

btw,entry ini bagus la En Mamai. aku suka.

Aspalela said...

mamai.............

ko kena TAG lagi....

sila jelaskan utang pitang dgn seberapa segera...
klu x nak tgk tayar moto anda pancit...

:B

Mohd. Alias bin Demyati said...

salam persahabatan dari saya !

soulman said...

aku mmg x pernah bagus .. tapi aku tetap bersyukur sbb anak2 aku dapat tempat tinggal .. makan pakai cukup .. lebih selesa dari aku masa kecik dulu ...

mamai said...

kimisai:
mereka sedekah pasal mereka tak boleh nak gunakan benda tu semua

ayampinko:
saling menyedarkan..

ida:
aku punsedeh juga

basuh baju:
terima kasih aku juga suka entry kamu yang berinfomarsi...

aspalela:
aku tak pandai ler...kau tolong ajar

cintalaila:
salam persahabatan buat kamu juga

soulman:
ya kita harus bersyukur

Atan said...

syukur malaya masih melimpah ruah makanan sehingga ramai yang sakit terlebih makan

mamai said...

atan:
mmg patut bersyukur malaya kaya dengan makanan....sebab tu ada yang ramai ambil kesempatan makan rasuah....

misznarney said...

sede nyer...bsyukur jer dgn per yg ader.(time ni jer ckp camni.. sat lg kuar g jln dh luper dh)