Thursday, December 17, 2009

jangan

jangan diduga kesabaran orang andai kita tidak kenal siapa kita.
jangan dibangga dengan kelebihan kita kerana ia kelemahan yang nyata.
jangan dihina kelemahan orang kerana itu kekuatan mereka.
dan jangan kita lupa kerana kita ciptaan yang maha Esa.

40 comments:

sI tEDI said...

kita merasakan diri kita terlalu sempurna sehingga memandang rendah pada ciptaan Allah yang lain!

AzuanBudakPandai said...

syukur...syukur dan syukur lagi..

IdaAnuar said...

ye lah..banyak yang jangan dari yang ya...peraturan hidup maam ni lah..jangan buat ni,jangan buat itu tetapi yang jangan itu juga selalu di buat orang...kau masih jaga anak kau lagi ke?

♥SYAFIQAH ♥ said...

btol btol *setuju* :)

sharamli said...

0k..saya dengar nasihat pakcik..
xbuat...

tp kadang2 JANGAN tu la yg selalu kitta wat

NuR said...

jgn dilupa esok dah awal muharam..
persiapkan diri dgn keazaman baru
perbaiki kesilapan
pelajari dari pengalaman

hehehe

~~~ kay ~~~ said...

★~★SalAm MaAL hIjrAH 1431H★~★

Hijrah Itu Pengorbanan
Hijrah Itu Perjuangan
Hijrah Itu Persaudaraan
Hijrah Membentuk Perpaduan

bersama kita hiasi diri dengan ilmu, amal, dan iman.

(^_^)

T.u.Y.a said...

jangan..jangan...jangan..

Cik Cookie said...

betul pakcik
kita selalu pandang ringan terhadap semua perkara.

LORD ZARA 札拉 said...

betul tu pakcik~

dan manusia itu acapkali terlupa~

abgBro said...

lagi dikate jangan!...lagi tu dibuat nyerrr....eheheehe...bro nmpak emo pg nii??

~sabtu ni gua trun s.alam adtrium MBSA...insyaAllah~

azzaliena suziantie said...

jgn lupa juga asal usul kita ;)

imam said...

wahhh..aku terasa la pak cik oii..huhuhu

abe long said...

always remembered

master teddy said...

sy setuju!! =)

Rozita said...

kesimpulan nya: bersederhana lah dlm segala galanya, jangan bangga diri. sentiasa ingatkan allah, insya-allah, kita kenal diri kita siapa...
salam maal hijrah~

Koyuki said...

jangan di hina ciptaan tuhan
semua yang tercipta adalah sebaik2 kejadian

anaklaut said...

salam....tengah hari bro.


peringatan yang sangat mendalam.

hidup kita ini singkat saja, tak perlulah berburuk sangaka kan, bro?
jalinkan ukhwah serapat mungkin..

salam Maal Hijrah buat bro sekeluarga.

moga di tahun baru ini Allah swt memberi seribu kejayaan pada bro.amin.

suhaila-ab said...

aku stuju tuh..

mier@merr said...

jangan terlalu banyak berkata2 kerana bisa mengundang dusta....

jangan mudah mendabik dada
kerana kita adalah sama
biar berbeza rupa... beza jiwa,hati tak sama...
tp..kita semua penumpang di Bumi Allah yang Esa..
penumpang cuma...jangan lupa...jangan alpa...

BuLaN iTu aKu said...

jgn lupa kita semua sama..

Precious said...

jangan berumah di tepi pantai ...
jangan diduga laut yg dalam ...
brapa banyak jangan daaaa!

enyheartsdiamond said...

mari beringat-ingat dan berpesan-pesan ;))

umi_e said...

salam... kak e setuju sangat dengan apa yang dicoretkan di n3 ini :)

ber_uwang said...

jangan lupa mati..

beautiful_rose said...

taraf kite sume sme...HANYE MANUSIE BIASE.x de sape y terhebat dn x de sape y terkeji.

Aku Beskot™ said...

tq ntok peringatan ni..
nice mamai..
x tgk bola ke??
hehe..

bias® said...

jangan monyet...jangan...

nobuta said...

betul3!!

niEna hailani said...

jangan lupa doa akhir tahun n awal tahun ye pakcik

Solehah said...

jangan juga lupakan saya..hehe..

btl tu pakcik..dlm setiap bait kata bawa makna yang bagus utk dihayati dan diteladani dan dijauhi.

HonEyBuNNy said...

ya....kita hanya manusia biasa..yg ada slh n silap...setiap org berbeza caranya...so jgn sesekali mencabar tahap kesabrn seseorg...ngeh3...salam maal hijrah pak cik...

~** PROFFY **~ said...

sunggu dramatis sekali ayat2 ini

;)

kimisai said...

jangan kita memandang sesuatu bagai tiada sesuatu dalam sesuatu yang kita pandang...

jane said...

betul uncle..
tetibe rs owh lemahnya dr
huhu~

Liyana said...

alhamdulillah, jangan dipandang kelemahan mereka sebab one day, akan balik semula kat kita..

bbpink_90 said...

pkck ni dLu 0wg sstera ke???
jLes bt0L La..
madah2 nye pkck sume bg0s bangat...

patungcendana said...

jangan...

salam maal hijrah mamai. :-)

cik EPAL said...

jangan diduga kesabaran orang andai kita tidak kenal siapa kita.
jangan dibangga dengan kelebihan kita kerana ia kelemahan yang nyata.
jangan dihina kelemahan orang kerana itu kekuatan mereka.
dan jangan kita lupa kerana kita ciptaan yang maha Esa.



sangat sangat setujuuuuuuuuu pokcikkkkk :)

adibah said...

aku setuju sangat!