Wednesday, September 9, 2009

lawak politik....

aduh penat baru balik dari KLIA Kargo...ingat boleh siap kerja kat sana tapi nampaknya kena ulang lagi disebabkan masalah kominikasi yang tak betul..hampehhh.

bila balik office tanya saper buat arrangement semua gelabah dan start salahkan antara satu sama lain...cepat betul kawan bertukar jadi lawan walau sedang bertepuk tampar.

aku bukan nak marah, just nak tanya siapa yang buat arrangement..yang takut buat apa..bukan aku boss pun..walau memang la masa tu kepala aku dah nak keluar tanduk...

BOSSSS...apa daaaaa...buat malu anak buah sajer....mau tai chi pun berpada la


Pemimpin UMNO Sekijang tak puashati dengan Pemuda UMNO bahagian Sekijang bersalam dengan Pemimpin PKR..DSI Anwar lepas sembahyang Tarawih...cittt apa punya pendek akal da..sampai salam pun tak boleh, biasa la lepas sembahyang kita bersalam mohon maaf.

sangkut la sekejap politik kat pintu pagar masjid tu nanti balik ambil la semula tak ada saper nak pun

....Tuhan tak pandang kamu dari parti mana.....

parti lain tu lantak dia la mereka tak ke masjid.

36 comments:

sI tEDI said...

haiya... itu pun jadi isu.. bodoh punya orang.... salam tu tak kira bangsa atau agama asalkan muhrim atau sesama jantina..

jangan kecoh sangatlah mamat tu...

NuR said...

emm...nape ek suka nak salahkan sesama sendiri..salam pun jadi kesalahan.. pelik2....donia donia..

sharamli said...

bleh sangkut2 plk..
tp nnt jgn lupa amek blik...
kang kena panasujan lak..hu3

ber_uwang said...

he he he...

** SiZuKa ChAn ** said...

dunia2...mcm2...
>_<

maiyah said...

salam.. itu ler yg silap nyer disebabkan politik mereka anggap musuh

bias® said...

betul!

{lumut} said...

ade khemah luar masjid tuh..tolong simpankan kau org pati mane..sangkut situ dulu la..ape risau?

dungu.

mamai said...

sItEDI:
memang kecoh la mamat tu

nur:
entah la nak politik kat luar la dalam masjid semua sama

sha:
yul la depa takut lupa

ber_uwang:
gelak kau yer

sizuka Chan:
ini la diaragam manusia

maiyah:
nak musuh jgn dok dalam masjid..tak paham aku

bias:
tapi depa tak fikir cam tu

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum.

kita semua Islam. cukuplah

al-lavendari said...

dia orang takut berjangkit H1N1 lah tu! BTW Sekijang tu kat mana? Sijangkang pernahlah dengar ...

anaklaut said...

salam

bro mamai...

"Pemimpin UMNO Sekijang tak puashati dengan Pemuda UMNO bahagian Sekijang bersalam dengan Pemimpin PKR..DSI Anwar lepas sembahyang Tarawih...cittt apa punya pendek akal da..sampai salam pun tak boleh, biasa la lepas sembahyang kita bersalam mohon maaf."

dalam masjid pun nak berpolitik juga ker..mangkuk betul.( marah ni bro...anaklaut tak pernah keluarkan ayat2 mcm ni.)

azzaliena suziantie said...

kecoh gile mamat tuh..
hehehe..

jgn lupe duit raye..huhuu

DaliaLiyana said...

tul tu...sebenarnye melayu ni akan kuat kalau bergabung..ni tak...masing2 ikot pale sendiri je..kalau menguntungkan takpe..ni tak...ntah ape2 je...

mamai said...

yusuh mujahidin:
ya .kita sesama islam

al-lavendari:
sikijang kat johor

anak laut:
mereka tu belum cukup pandai lagi
jgn marah nanti kita yang pening

lumut:
ya betul nak risau apa letak kat pondok jaga pun boleh

azzaliena:
nak glamer la tu

daliaya:
mereka ada kepentingan sendiri tu

fadzilah said...

pening kepala pikir pasal politik ni..takde kesudahan..
baik amik bantal tido..lagi best..:)

DaliaLiyana said...

out of topic-- gamabr ape mamai?? komfius la..

adibah said...

.... adakah ini sebahagian tanda2 akhir zaman?

*kau tak buat open hse raya taun nih??

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

oho...nnt mati batu nesan letak lambang parti...

ubaidillah alqasam said...

politik ibarat telur itik,golek sane golek cini dalam najis itik, nanti ia akan dikutip jugak buat telur masin...kita jugak yang makan,,,huhu

hmm manusia yang cetek akal n cetek iman, mana pernah nak puas hati..kalo x xkan qabil sanggup bunuh habil...

ape2 pun politik malaysia sekarang memang tersedia teruk kerana golongan yang bergelar yb2,tan sri2 asyik cbuk mengutuk sane sini..

n nak tanya.. gambar en mamai ke 2? kalo yer nak puji ni..huhu..hansem jugak erk....huhu

Cik Skaf said...

salam, sepatutnya bkn sngkut kat pintu pagar, tapi tinggalkan kat pintu rumah. huhu. Knplah jd sempit sgt pemikiran.

cinta lea ixora said...

betul tu.... parti ape pun kat mata Allah same jer.... sume tetap hamba die...

enyheartsdiamond said...

politik?saya tak tahu;)

Fia Batrisya said...

itulah susah kalu ISLAM hanye pade name jer..

adeyyy!~

Naz said...

waa.. sibuk bro.. tensen kan kalo org lain punya salah, kerja kita terganggu... pas tu tuduh menuduh nak alihkan kesalahan... adehh..

aku istigfar jer dlm hati... patutnya politik menyatukan bangsa.. ni terbalik la pulak... huhuhu...

aku said...

...tuhan tak pandang kamu dari parti mana..

hahaha
gua setuju..

muhdzahari said...

come on lah. macam mana beliau jadi pemimpin, jika pemikiran secetek itu?

next election, tukar! hehe..

INTAN said...

lepas ni nk salam gn org..kena tanya org tu parti apa??...adeih...sengal

J@J@ / Bini The Rock said...

sengal sunggoh!....

hahahahhaha!!
cam bebudak je kan perangai sekor2..

cookie devine said...

sakit pale igt politik tapi tu xptgt.yg ptg dapat duit raya.

~~~ kay ~~~ said...

gelagat manusia sejagat...
(^_^)

mamai said...

fadzilah:
ya mari kita tido...

adibah:
rumah aku sentiasa open ahaks

akupentoi:
supaya senang saper nak datang melawatkan hahahaha

ubaidilah:
memang manusia nie tak pernah puas...
ya itu gambar saya...thanks

cik skaf:
itu lebih afdal

cinta lea ixora:
depa ingat nanti masa kat padang masyhar berhimpun ikut parti kot

eny:
jgn ambil tahu dulu sweet butterfly study dulu

fia:
islam yang tengelam

naz:
sibuk nie nak siap kerja sebelum cuti panjang nak raya

aku:
terima kasih ziarah..aku pun setuju

mudzhari:
mari kita tukar...mati aku kena blacklist lepas nie

intan:
kalau ada yang tanya aku aku jawab parti tuppaware hahaha

jaja:
itulah pemimpin kita ahaks

cookie devine:
ya kau dapat bonus dah ker

kay:
asam garam kehidupan

Rozita said...

berparti sampai lupa agama ye..
lebih buat parti tupperware aje :P

Fia Batrisya said...

salam pakcik mamai.. hee:)

jemputla ke blog fia amek kad rayer..

nak duit rayer.. :P

@tune® said...

xde bende nk gaduh la tuh sesame mereka kan....

mengong

Sulela said...

Kat tempat aku, parti politik X tanak masuk berjemaah andai yang menjadi iman bukan ahli parti mereka. Tu cemana nak buat tu...