Tuesday, September 1, 2009

aku dan kau

kau tak tahu apa yang aku tahu
tapi aku tahu apa yang kau tahu

kau tak tahu kalau aku diam membisu
tapi aku tahu walau kau tak beritahu

siapa kau kalau tanpa aku
tapi aku tak pernah kisah kalau kau tiada

tiada kau tanpa aku
tapi aku tetap ada walau tanpa kau

kau cari aku
tapi aku tak pernah cari kau

kau perlukan aku
tapi aku tak pernah perlukan kau

kau mungkin pandai
tapi aku kepandaian itu

kau mungkin hebat
tapi aku cipta kehebatan itu

jadi kau jangan anggap kau bagus
kerana aku jauh lebih hebat dari kau


p/s: monolog diri orang tak bebas....juga harus dibaca dengan menukar kau kepada aku dan aku kepada kau di situ ada sesuatu

29 comments:

imanshah said...

Sebenarnya monolog ni tak berapa faham..huhu

sharamli said...

maksudnya..
aku dan kau sama je kn..

miSs siv said...

okeh~
tamo tukor kau kpd aku..
=P

Rozita said...

oh..amat konpius..
siapa kau, siapa aku???
ah..aku ke kau???

{lumut} said...

kau aku..
gabungan huruf yang sama..

tapi hati kau dan aku itu berbeza..

mamai said...

imanshah:
susah ker rasanya direct dah tu

sha:
sama tapi berbeza pada asasnya

miss siv:
mampukah kita menjadi aku

rozita:
dua dalam satu

lumut:
huruf yang sama makna yang berbezakan

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

kaw-kaw..

azzaliena suziantie said...

aku kau...
meaning yg mendalam

J@J@ / Bini The Rock said...

bila aku terbalikkan Kau jd aku..dan aku jadi kau...

maka aku sedar diri...
aku tak pandai dan tak hebat..

krn ada yg lbh pandai dan hebat dari kita.

abgBro said...

kau tempat aku mengadu...

s@yangh@sni said...

sama-sama saling memerlukan,

NuR said...

aku yg lebih mengerti dari kau..

eceh..
mcm tu la kan bro..

betapa pentingnya aku tu kan?

noorlara said...

ermm monolog org sombong yer...
memang betul itu bicara org yg tak bebas tak merdeka dari bersikap terbuka!

enyheartsdiamond said...

kita serupa~

mamai said...

akupentoi:
kaw yang mengerti

azzalina:
aku dan kau dimana bezanya

jaja:
setiap yang hebat pasti ada yang lebih hebat

abgbro:
aku setuju

sayanghasni:
pasti ada yang lebih memerlukan

nur:
kau dan aku mencari yang satu

noorlara:
kita tak bebaskan

A.K.U.D.O said...

eksyennyer kau..

bias® said...

jangan baca depan binatang monolog nie.

~~~ kay ~~~ said...

aku dan kau
kau bukan aku
aku bukan kau
aku adalah aku
kau tetap kau....

fadzilah said...

tak berapa faham la puisi tu..
pening kepala..aduss sakit kepala!!

Sulela said...

Paranoid keh? hehehe

miss GAZA said...

aku sama kau punya sesuatu yg beda tapi kita saja..

patungcendana said...

dan aku tetap aku...kau?

GRuNGe said...

Yang pasti bro,

Kau adalah kau dan aku adalah aku.

DaliaLiyana said...

Bro, dalia tak faham seyy...seyes tak paham...bg la yg senang2 sket..:)

adibah said...

serupa tapi tak sama.. sama tapi tak serupa

SuFy said...

Aku= Allah
Kau= Hamba Allah yang lemah..

tanpaNYA siapa lah kita..

eh??

anaklaut said...

salam...bro...

wah..sangat best..puisi ni...:))

mamai said...

akudo:
eksyen tu apa...

bias:
menatang mesti pening hahahaha

kay:
aku dan kau ada bezanya tapi dalam aku ada kau dan dalam kau adanya aku

fadzilah:
hmm tak apa tak faham cuma sikit permaianan minda

sulela:
lebih kurang

miss gaza;
pasti ad bezanya antara kau dan aku biar dalam satu

patungcendana:
aku tetap bersama kau

grunge:
ya semuanya begitu tapi kita dari yang satu

daliya:
jgn pening pala rilex ajer

mamai said...

adibah:
hakikatnya kau dan aku sama pada satu waktu

sufy:
kamu jauhari yang mengenal manikam