Friday, August 7, 2009

bila aku berbicara rindu

pada kasih yang datang
pada sayang yang kian hilang
pada hati yang berbunga cinta
pada bulan pungguk berlagu
pada siang unggas berkicau
pada malam bertandang rindu

kala kasih dan sayang itu bersatu
di hati ku berkata rindu
pada cinta ku yang satu
tika penghujung malam ku berteleku
menyampaikan kata rindu
bersama kalam syahdu
menanti jawapan dari Mu
kerana Kau cinta ku yang satu
terimalah bicara rindu
jauh dari sanubari ku

setia ku masih di situ
kasih ku untuk Mu
sayang ku buat Mu
cinta ku tetap pada Mu
rindu ku juga buat Mu

bila ku berbicara rindu

25 comments:

~~~ kay ~~~ said...

salam pagi Jumaat...

“Maka ingatlah kepadaKu, Aku pun akan ingat kepadamu. Bersyukurlah kepadaKu, dan janganlah kamu ingkar kepadaKu.” [Al-Baqarah: 152]

(^_^)

Precious said...

Huihhh .. tabik!
fuyoooo!!

enyheartsdiamond said...

syahdu btol eny bc..

lagi bes kalo poem ney diiringi dgn music piano/violin..

syabas pak cik!;)

INTAN said...

salam ari jumaat romeo ...hehe


p/s bkn ngata ko tau...aku baru pas baca novel...watak laki gan pempuan tu...pempuan tu panggil laki tu romeo..laki tu panggil pempuan tu lady..hehe

mamai said...

kay:
salam pagi jumaat juga..

aku akan ingat selalu

precious:
opps saya bukan askar nak kena tabik hehehehe

thanks

eny:
pak cik tak pandai main alat muzik...bersiul pun tersasul hehehe

Intan:
tergelak aku kau cakap romeo tu...teringatla pulak masa muda2 dulu

ije said...

terror tul wat puisi gini. iskk

HonEyBuNNy said...

hhehhehe...kamoo pn kontrak kn???ahhhahaha

sharamli said...

cinta pada N
i mean cinta pada Nya

adibah said...

sabarlah..
luahkan rasa rindu kau itu
bila datangnya Ramadhan nanti
itulah waktu istimewa
untuk kau dan Dia..

aku pun rindu pada Dia..

mamai said...

ije:
tak terror lagi cuma baris ayat yang biasa sajer

HoneyBunney:
tapi berpeluanglah juga jadi permanent ahaks

Sha:
ya cinta pada N kan itu sebaiknya

Adibah:
tapi kena tahan lapor tu hehehehehe

azzaliena suziantie said...

huhu...gile best.. =)

A.K.U.D.O said...

~~bermunajat di sepertiga malam.
(^_^)

Ismail Said said...

wah x 3! Romeo....

Jom main badminton! he he....

http://morelexspictures.com/blog/

abgBro said...

bro kau tahajud ke malam tadi?

aloy_paradoks said...

kasihan...... die...

mamai said...

azzaliena:
terima kasih

akudo:
bukan bermunajat la tapi hajat tak sampai

ismail:
mail lama benor aku tak jumpa kau aku balik kg malam nie jom main badminton aku pun dah lama tak main badminton

abgbro:
aku sujud tak bangun-bangun ahaks

aloy:
nak wat camner...

bias® said...

meremang bulu roma...

Redynne™ said...

Semoga..kasih syg dan rindumu pada Dia x akan berubah...

Dia maha mengetahui..

<< s| tED| >> said...

aku juga rindu padaNya... :)

mamai said...

bias:
weh ini bukan citer seram la...

redynne:
tak mungkin berubah tapi kekal abadi

SItEDI:
aku rindu kat utih hahahaha

GRuNGe said...

Bro, rindu pada kenangan dengan N ke? ;)

Fia Batrisya said...

Salam bro mamai...

Wah indah betul puisi nie...

Moga bro bahagia selalu..

:) thanks for visit my blog..

Sulela said...

Akupun turut berbicara rindu...

mamai said...

grunge: sikit-sikit ajer terkenang tu

fia:
terima kasih kerana datang

sulela:
aku rindu

miss GAZA said...

rindu..
rindu kat blog lama..
banyak kenangan tu..
huu~