Monday, July 6, 2009

luka...terluka

luka
terlalu bisa ku rasa
biar luka itu tak berdarah
namun pedihnya menyucuk jiwa
biar parutnya tiada
namun kesannya melekat di jiwa

luka
mengapa kau harus datang bermusim
mengheret segala memori
mencemar hujung hari minggu
menghembur sebakul seranah ku

luka
aku cuma hadir sebagai tetamu
sekadar memberi sedikit kudrat
agar mereka dapat menikmati enakmu
menjamu nafsu yang tak pernah jemu

luka
aku hanya mampu tersemyum
kala mereka bersorak
berebut menyentuh mu menikmati mu
sedang aku pedih menahan luka

luka
andai aku mampu
ingin aku buang sang duri-duri mu
agar aku tidak perlu terluka
namun itu sifat kejadian mu

luka
biar luka ini berdarah
biar aku parah
aku tetap pasarah
kerana sayangku pada mereka
tidak ku mengalah dengan duri mu...







....nukilan buat aku yang terluka....
....terluka kerana duri durian yang aku kopek...
....untuk wife,ibu dan anak-anak buah ku...
....seronok tengok dia orang makan...

24 comments:

gee said...

dah luka pulak..nak plaster ke..luka sikit pun nak kecoh hehehe

Aspalela said...

aku pon sedang terluka gak ni mamai..

terluka sbb jari aku tertusuk selumbar...
eh! tu kira luka jugak kan kan???

:P

sayanghasni @ yus said...

aku juga ter'luka'..
terluka di tekakku..
gara2 durian juga..
aku hilang suara...

tulah melantak doyan tak hingat dunia punyer pasal..

mamai said...

gee:
plaster satu....

aspalela:
yab kira luka tu baik keluarkan cepat tak nanti bernanah bahaya tu

sayanghansni:
musim orang terluka sekarang nie...

enyheartsdiamond said...

nak durian!

nk isi gemok2!

Redynne™ said...

hehe..

klu emergency, sedut je darah kat jari tu.. air liur kn antiseptic gak.. hehe..

miss GAZA said...

bro,
kamu bleh blajar kopek durian dgn pro macam saya ni..
haha
=p



bubuhla minyak gamat..
insyAllah nanti okeyla tu.
=)

gee said...

-->tampal plaster kat dahi mamai

GRuNGe said...

Luka kena kulit durian, cepat sembuh.
Luka di hati, hanya masa yang dapat menyembuhnya.
Salam untuk kamu mamai.

mamai said...

eny:
nak durian meh sini aku cuma bleoh tolong kopek ajer...

redynee:
aku dah sedut dah tapi kat kaki camner nak sedut ahaks...

miss gaza:
kamu pun makan durian juga ker...aku tak berapa makan durian tapi jadi tukang kopek durian

gee:
dahi tak luka la tapi hati terleka tolong tampal plaster

mamai said...

grunge:
luka dihati tak berdarah tapi parah..itu yang bahaya.

masa juga belum tentu dapat mengubatnya

NuR said...

lah..
igtkan luka ape tadi..
hikhik..
luka kena durian rupanya.

aaa.. nur baru je mkn bubur caca + durian..

sedap wooo

;)

sharamli said...

len kali pakai sarung tgn..hi3

Sulela said...

Nasib ko la jadi tukang kopek durian...muahahaha. Luka tu ko buat tatau je, bro. Bila ko buat tatau, ko akan rasa sedap sedap sakit. Tak caya cuba la...ekekekeke

mamai said...

nur:
saya tak berapa minat durian tapi wife mmg minat gila so kena ler berkorban...biar terluka

Shah:
sarung tangan tak ada la....

anaklaut said...

salam..mamai

"jodoh pertemuan ditangan Tuhan...tapi kena usaha juga nak cari jodoh nie tak boleh tunggu,

anak laut persis hint sesuatu pada seseorang ker ahaks.."

anaklaut tersenyum simpul membaca entri mamai ni..hehehe- mana ada! :)

patungcendana said...

luka?

pengorbanan atau tanggungjawab tu...:-D

abgBro said...

luka sang pengopek durian xper bro jgn harimau yg trluka...hehe

noorlara said...

len kali beli jek doyan yg dah siap kopek kat pasaraya adik ooi atau dok tepi lori doyan tu mkan kat situ gaks mintak pernjual tu kopekkan

mamai said...

patungcendana:
2 dalam satu....depa tu suka makan tapi tak tau nak kopek durian...aku tak suka makan durian tapi suka beli durian seronol tengok ornag makan

abgBro:
ke manik urai tak....aku harimau yang tengah nazak nie hehehehe

Norlara:
yang dah siap kopek tu tak thrill ler nak makan

mamai said...

sulela:
nie buat tak tau ajerla nie tapi kaki aku terkena kulit durian...makan pandai tapi buang tak pandai

abgBro said...

tak pi la bro...hang kalu nazak elok la pi..sana byk lg utan belantara..hehe

misznarney said...

huh.. mkn durian x ajak.

Redynne™ said...

uiks?

mamai kopek doyan guna kaki?