Tuesday, July 7, 2009

kawan...sahabat...teman...

kawan
terlalu ramai kawan untuk aku bergelak ketawa cari di mana-mana pasti ada
sesungguhnya aku bukan keseorangan untuk bergembira...bertuahnya aku

terima kasih kawan kerana sudi menceriakan hidup aku,
kala aku kebosanan pasti kau datang mendampingi asal aku keluar duit semua jadi.

kamu begitu setia kawan takala kau dalam kesusahan, pasti aku.. kau cari tapi itu bukan masalah
bagi ku.... kerana kau kawan aku.

tapi kawan hari ini aku menangis seorang diri.....kemana kawan-kawan pergi.
kenapa aku tak kau cari.. sebagaimana waktu kita begembira dulu.
aku tak pernah lupakan kamu kawan....


Sahabat
maafkan aku sahabat aku sering terlupa kamu kala aku bergembira bersama kawan-kawan.
malah kata-kata ku tak pernah meyenangkan kamu sahabat namun kau tak pernah ambil hati.

aku malu pada mu sahabat kala aku menangis kau tetap disisi, kala kau berduka aku menjauhkan diri.
kenapa aku tak punya sahabat seramai kawan-kawan ku.

Teman
kawan biar kau tak bersama kala ku berduka...
buat sahabat biar kau tak bersama kala aku bergembira....
kerana kamu kawan dan sahabat izinkan aku menjadi teman
aku ingin bersama kamu kala suka dan duka.




..buat kawan sudikah kamu berkawan dengan pencari sampah
..buat sahabat terima kasih kerana tak kisah aku pencari sampah



untuk kawan dan sahabat bloger terima kasih.....

25 comments:

Sulela said...

Ko tengah emosi ke mamai? hehehe

Ada beza antara kawan, sahabat dan teman, kan? Aku baru tahu tu...hehehe

abgBro said...

bro kita tak dpt memuaskn hati semua org bgtu juga org lain trhadap kita...jgn emo2 ek...hehe

aloy_paradoks said...

tu la, lain kali jangan lupa kawan.

sharamli said...

sama2..hik3

enyheartsdiamond said...

mamai..
nt wat buku komsas lah..

(^_^)

gee said...

yg gee tahu teman tapi mesra hehehe

GRuNGe said...

Izinkan aku menjadi sahabat. Aku tak mahu jadi sahabat ketawa, tapi lebih senang menemani mu dikala duka.

Kawan ketawa senang cari, kawan masa berduka "One In A Million".

mamai said...

sulela:
sikit ajer....

abgbro:
betul kita tak boleh puaskan hati semua orang walau itu kita nak...

aloy:
padan muka aku....

shahramli:
kau kawan aku tak...

eny:
buku komsas tu aperrrr aku tak belajar masa sekolah dulu...tesis aku tau la

grunge:
terima kasih berkonsi suka dan duka

@tune® said...

sama-sama...

teringat lagu Aisyah...

♫jadilah kau..sahabatku, kekasih dan teman...♪

die xsebut kawan lak..

patungcendana said...

pencari sampah...aku sudi berkawan denganmu...:-)

kau sudi berkawan dengan sang patung?

mamai said...

gee si kecil molek: mesti kau dah berpunya...

patungcendana:
penerimaan mu satu penghargaan

@tune:
dia tak sebut kawan tapi ada sebut kekasih....sebab kawan selalu pilih kasih

anaklaut said...

mamai,


"aku ada cara baru nak jimat minyak...
masuk keta start jgn tekan minyak....
cari some one tolong tolak alasan minyak abis"

cara mamai paling best..kihkih..kih..berguling2 anaklaut gelak..:)

misznarney said...

sorry... lmer x view blog apak.
tlupe....hehe. bru aini dpt bukak..

wa stomek said...

tapi gua ada selalu terjumpa kawan mentekedarah kawan...

bukan takat kawan...kawan punya kawan pun kena mentekedarah...

dkama said...

dari teman kita menjadikawan...
dari kawan tercipta persahabatan...
segalanya bermula daripada:-

----- : KITA PENG YU : -----

zaira fitrah said...

sama2... :) sy dtg mlawat utk bls ucapan trima kasih tu.. :P

mamai said...

anak laut:
jgn kau jatuh udah...

nani:
how life kat UMS so far okay ker

stomek:
itu kawan mau kasih pelapah ajer

dkama:
kita peng yu bro...

fitrah:
terima kasih buat kamu juga

Precious said...

Pencari sampah? Sampah apa yang ko cari ...

SRISUFI said...

Salam bro..

sihat?

~mari saya jadi kawan bro...

=)

s@y@ngh@sni said...

aku rela berkawan dgn diri sendiri..
daripada berkawan ngan orng yang tak reti berkawan nie..

pilih kawan yang baik..
agar kita juga jadi baik..

mamai said...

precious:
aku cari tin, kotak dan sebagainya yang boleh di kitar semula...

srisufi:
terima kasih....kawan

sayanghasni:
kalau kawan dengan diri sendiri nanti jadi kera sumbang plak hehehehe

anaklaut said...

salam..bro mamai,

semua kita pasti ada kenangan, samada pahit, manis, tawar kelat, dll rasa..

semuanya ada kotak ajaib yg pasti dikenang kan.?

tq sudi singgah, anaklaut

Naz said...

terima kasih juga buat ko, pesal sudi jd sahabat aku.. walaupun di alam maya tanpa sempadan ni... :)

mamai said...

anak laut:
tentu banyak kenangan yer boleh kongsi kotak

Naz:
dunia tanpa sempadan.....masih ada batasan

ber_uwang said...

kita kawan bukan lawan