Monday, July 20, 2009

kesempurnaan atau kesefahaman

agar cinta berkekalan sepanjang hayat.



bercinta tak semestinya bersatu itu pandangan aku, tapi apa guna bercinta kalau tak bersatu itu pandangan mereka.

apa yang dicari kala bercinta. Kata mereka bercinta untuk mencari kesempurnaan supaya terjamin masa depan.

Tapi mereka juga berkata manusia itu tak sempurna jadi mengapa mencari kesempurnaan kata ku.

kata ku bercinta harus mencari kesefahaman agar bertemu kesempurnaan. Kata mereka mencari persefahaman itu sering ketemu kekecewaan akibatnya jiwa menderita.

kata ku jika takut kecewa mengapa harus bercinta, menderita membuang masa dan air mata.




...sekadar tulisan tak bermotif...

28 comments:

adibah said...

Cinta itu adalah challenge
Sama ada kau menang
Atau kau kalah

Kalau menang dapat immuniti
Kalau kalah, kena undi keluar.

sharamli said...

0k..xm0 becinta...

practise makes perfect..

n0b0dy perfect..s0..why practise?

NuR said...

"kata ku bercinta harus mencari kesefahaman agar bertemu kesempurnaan. Kata mereka mencari persefahaman itu sering ketemu kekecewaan akibatnya jiwa menderita.

kata ku jika takut kecewa mengapa harus bercinta, menderita membuang masa dan air mata."



nur suka ayat2 tu...
tak semua org tahu yg percintaan itu akan membawa mereka kepada derita..
kalo mereka tahu pastinya mereka tak bercinta.
biar perit masa bercinta tapi manusia tak serik
kerana cinta itu satu anugerah
kerana kita hidup atas dasar cinta
cinta Pencinta pada hambaNya

miSs siv said...

uhhh~~
best!!
bercinta..
tp jodoh di tngan Tuhan~
manusia x sempurna...tp kite buley saling melengkapi~
n bercinta gak bley ajar kite rase hepi n kecewe~
huhu~~
saje2 je singgah~
=p

@tune® said...

aku baru blk kursus kahwen..

entry ini menyedarkan..

ber_uwang said...

bercinta hanya satu titik mencari kesefahaman dan berharap di sokong oleh jodoh pertemuan oleh allah.

bercinta tak sama dengan menyintai..
pada pandangan aku la

zachatta said...

;)

anaklaut said...

salam...bro mamai,

tq singgah anaklaut...ulasan bro sangat saya hargai..


p/s: Cinta tidak selalu bersama jodoh tapi jodoh selalu bersama cinta.

GRuNGe said...

Cinta yang satu cinta hakiki. Tapi ramai yang tidak mencarinya.

Basuh Baju said...

la...ingtkan ada motif td..huhu

enyheartsdiamond said...

im stil thinkin bout it mamai..

but im stil young..

n got a long way to go;)

DaliaLiyana said...

4 me...both penting....kalau takde salah satu mst ade masalah yg timbul...yg penting kite berusaha memperbaiki kelemahan yg timbul...

abgBro said...

ketika bercinta kelemahan bagai kesempurnaan...perselisihan nampak umpama kesefahaman...

bro cinta itu buta...:) hiks

p/s bro buat sajak untuk perhimpunan MANSUH 1 ogos nih...

J@J@ / Bini The Rock said...

CINTA????

maaf, aku tak pandai bermadah cinta.

:)

<< s| tED| >> said...

mengapa bercinta tetapi tidak bersatu? yup!! aku masih cari jawapan itu sampai hari ini...

INTAN said...

cinta?...mmmmm....jap aku mikir ayat yg sesuai

mamai said...

adibah:
immuniti bila kita ada persefahaman
keluar bila kita gagal bersatu

Shah:
bercinta tak salah

Nur:
cinta pada yang satu pasti tak kecewa

miss Siv:
thanks for singgah...hidup ini berpasangan

@tune:
bila pulak mjlisnya jgn tak jemput hehehehe

ber_uwang:
ya jodoh pertemuan di tangan Tuhan tapi kita juga di galak mencari jodoh kita

zachtta:
lama tak muncul

anaklaut:
jodoh bersama cinta...jadi mengapa disesali bila gagal bercinta

grunge:
benar cinta yang satu hanya pada yang hakiki tapi ramai yang terlupa alpa dengan cinta dunia

basuh baju:
mmg tak ada motif

eny:
study dulu cinta tak lari pasti ada untuk setipa orang

dalia:
kamu benar kedua-duanya penting tapi yang mana lebih penting hehehehehe

abgbro:
aku akan usahakan sesuatu untuk MANSUH

jaja:
cinta tak perlu bermadah tapi keihlasan

sItEDI:
jawapan sudah ada kita tak sedari

mamai said...

intan:
jgn terlalu serius memikir ayat cinta tu kang takut rosak pala hehehe

@tune® said...

aku baru g kursus...majlis aku jemput ko laki bini anak beranak...jgn xdatang plak...

niEna hailani said...

bercinta mmg perlukn persefahaman..
untuk mendapatkan keserasian....

urrmm...
aku tkut untuk bercinta...
coz tkt untuk mengharap sesuatu tak pasti....

dkama said...

masam manis pedas semuanya perlu dalam hidup.... hahah

sori terbuang sampah pulak...


PEACE...

Jard The Great said...

aku????

bercinta perlu komitmen dan pengorbanan.......

tu ja... hehe..

mamai said...

@tune:
insyaallah jika diberi kelapangan aku hadir...huhuhu buat sup cendawan pun sodap

niena:
kenapa perlu takut bercinta jika kita tahu apa matlamatnya

dkama:
sila la buang sampah tak ada masalah
aku cintakan kedamaian

jard:
terima kasih singgah...cinta perlukan pengorbanan...jgn sampai terkorban sudah heheheh

IdaAnuar said...

mamai...ko memang doktor cinta aku yang paling baik...lagi mamai.cerita lah lagi aku nak baca

mamai said...

ida:
aku bukan doktor cinta pasal aku juga gagal hehehehe...nak cerita cinta huhuhu aku mana ada cerita menarik mcm filem hidustan

zia said...

bercinta tu seksa la..

Sulela said...

Hmmm...susah nak komen neh. Kau bercakap berdasarkan pengalaman kecewa kau, mungkin? Cuba tanya orang yang bahagia form step 1 till the end. Aku yakin pandangan mereka berbeza...

Redynne™ said...

Cinta itu x sama rasanya pada sudut pandangan mereka yg berbeza.. :)


*jgn serik jatuh cinta..hehe..