Thursday, July 16, 2009

cinta nan satu

sebentar tadi kawan ku
bertanya tentang cinta
cinta pertamanya indah biar sementara
tapi buat kita ingin rujuk semula
lalu ku berkata tak usah
nanti kelak kau merana kali kedua

katanya sayang
kata ku itu di mulut belum tentu di hati
kelak kau merana hati
mahu pisang berbuah dua kali

kata ku
cinta manusia itu banyaknya nafsu
untung sikit dapat susu
ayat baik dapat anu
esok lusa siapa yang malu
sendiri mau tahu

cinta nafsu seronoknya cepat berlalu
merananya berminggu-minggu
semunya tak tentu
lemah iman nyawa melayang sebelum waktu
mak ayah tanggung malu

sungguh benar ada cinta sejujur hati
kata ku mungkin satu dalam seribu
sukar sungguh kau cari tapi pasti
kata ku lagi cinta hati
tidak jauh beribu kaki
cuma sejengkal jari
selami hati kau akan ketemui
cinta yang satu pada Ilahi












sekadar sebuah tulisan sampah tiada kena mengena dengan yang hidup dan yang telah pergi

21 comments:

enyheartsdiamond said...

mamai..tengs 4 da short poem 4 me..yup2..4 study la..2nd sen;)

Dkama said...

perh blues ayat nih bro... yesszzza cinta yang satu untuk KEDAMAIAN... PEACE Bro...

aloy_paradoks said...

jangan cakap tulisan sampah bro..

INTAN said...

mencinta, d cinta dan mencintai dan tercinta....

Atan said...

kalau ber_uwang(berduit) cinta senang di cari. tapi aku bukan ber_uwang, cinta sejati tak jumpa lagi

mamai said...

eny:
ic semoga eny lebih berjaya

dkama:
aku juga cinta pada kedamaian

aloy_paradoks
aku hanya orang biasa...dibanding dengan kamu. tulisan ku jauh ketinggalan cemburu juga aku hehehehe

intan:
kucintai....busuk ker wangi

atan:
cinta ber_uwang tu sama dengan cinta paslu. cinta sejati kena rajin cari

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

re:
bro..gua bukan pengacau rumahtangga orang....kalo gua tau sahabat gua punya awek pun gua takkan sebat...hehehe....

gua akan kembali dgn lebih ganas...!

adibah said...

nice..!

IdaAnuar said...

mamai....memang pertanyaan aku kena pada tempatnya...cinta banyak definasinya.terima kasih kawan sebab memberitahu aku tentang cinta...apatah lagi aku ini bute cinta

J@J@ / Bini The Rock said...

Cinta pertama mmg sukar utk dilupakan...

:(

mamai said...

pentoi:
gu menunggu kemunculan ganas lu

Adibah:
thanks

ida:
aku lom cukup pandai lagi....hehehe kau buta cinta yer nak tongkat tak

jaja:
tak perlu lupa tapi jadikan pengajaran

suhaila-ab said...

cinta aje ko nih...apa pun aku suka baca...

ije said...

kalau merana berminggu2 ok lagi kot. ada yg merana sampai menutup pintu hati selama-lamanya. haih!~

triple x malaya said...

assalamualaikum bro..gua minat ayat lu..

untung sikit dapat susu
ayat baik dapat anu..

lu jgn ckap tulisan lu sampah bro..bg gua ayat tu ada harge kesedaran sendiri..

xsangke lu pun fun liverpool bro..kete geng k..

mamai said...

suhaila:
cinta tukan hiasan dunia...terima kasih kerana sudi baca

ije:
kalau dah tutup pintu hati tu mmg bahaya...

triple X Malaya:
terima kasih sudi datang...
sorry bro nanti aku tarik balik word tu...tapi tulisan lu mmg gempak bro

DaliaLiyana said...

yer ke tu?? leh caya ke??
ape lak tulisan smpah?? ok je..?

maami said...

dalia:
percaya atau tidak bukan urusan saya itu urusan anda hehehehehe

zaira fitrah said...

aishh.. da lm xsinggah cni.. encik mamai, Harry potter da panggil nun..

word verification: salinal.

GRuNGe said...

Wah, masih perlu berfikir. Tulissan kau banyak membuatkan aku berfikir. Keep it up bro.

Redynne™ said...

incik mamai..

sy suka poem ni.. :)

*ini bukn sampah la..

mamai said...

fitrah
terima kasih singgah jom tgk HP

Grunge:
biasa-biasa jer tu kita kena bagi otak berjalan selalau kalau tak jem nanti susah bro hehehehe

redyne:
terima kasih kerana suka