Saturday, May 30, 2009

Pilihan ....buat mereka di Penanti...

buat pengundi di Penanti...
pilihan di tangan sendiri...
yang bebas atau berparti...
cuma nak pesan buat pengundi...
50 tahun lebih kena buli...
masih nak beri peluang lagi...
yang bebas kau belum pasti...
yang berparti tugas besar menanti...
zaman sekarang kita maju diri...
mana orang pakai dacing timbang kati..

14 comments:

hijrah said...

Thanks sbb sudi baca!

abgBro said...

bro..esok kita tgok saper yg kena!

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

hahaha....depa tak brani..

eliza said...

gna timbang digital la mudah sikit..

abgBro said...

ishh rasa aku dh komen dh entri ni mlm td...awat xkuor plak! ke ko pilih2 bro? wakakakaa

mamai said...

Hijrah:

sama kita berhijrah...

AbgBro:
kali nie berapa kosong bro...malam tadi hang komen dalam mimpi bro..

Pentoi:

depa mmg tak berani one to one tapi antar wakil ajer...

Eliza:

zaman dah moden...

ije said...

ouch. dah xde timbang dacing skrg..

mamai said...

ije:

terima kasih melawat....timbang dacing dah ketinggalan zaman kita pakai yang digital

Basuh Baju said...

tp yg turun mengundi kurang dari 50% je..cmne ni? mungkin rakyat dah menyampah kot PRK?

tp yg pasti, rkyat penang dpt TKM yg lagi bagus.. :0

mamai said...

basuh baju:

peratus keluar mengundi rendah ada banyak sebabnya

1. Pengundi tegar BN tak keluar mengundi...sian kat kak min
2. Pengundi PR tak pergi megundi pasal dah tau menang..
3. BN tak bertanding so kereta nak bawa pengundi tak ada orang sponsar
4. Pengundi dah malas nak keluar pasal banyak sangat pilihanraya...

noorlara said...

hahahahha memang org tak timbang barang guna dacing kira kati, tapi dacing bleh jual ke muzium dapat gaks modal untuk teruskan perjuangan.

dah 50 tahun masih nak kaji
dah 50 tahun masih nak postmortem
apa ke hal ni
sampai yg sayang dah jadi benciiiii

mamai said...

noorlara:

kamu sememangnya betul.....lepas 50 tahu baru nak sibuk...bila orang dah benci baru nak pujuk...

IdaAnuar said...

tengok kan..dah agak dah.buat lah macam mana pun tak kan dia menang

mamai said...

ida:
biar menang sekali pun kita masih jauh lagi....ada banyak lagi rintangan...