Friday, May 29, 2009

Di Celah Timbunan Sampah....



Mungkin hidup ini terlalu mewah sehingga terlalu banyak sampah yang di hasilkan...
atau mungkin kita satu hari nanti akan hidup di celah timbunan sampah kita sendiri. tidak mustahil itu telah pun terjadi...

Tapi itu tidak mengapa kerana ada di antara kita mensyukuri nikmat sampah yang kita beri...kerana itu sumber rezeki buat mereka. Kerana ada nyawa untuk mereka sarai walau kerap kali jasad tidak bernyawa yang mereka temui...

Di celah timbunan sampah itu juga bukan hanya rezeki yang dicari....malah bersamanya selonggok ilmu mereka temui dan pelajari setiap hari...akhirnya mereka menjadi antara yang terkaya di dunia ini....




Di dalam kepala ini juga sarat dengan sampah sehingga aku tak tahu mana nak buang....

14 comments:

sharamli said...

nak s0h 0rg tlg buangkan?

Sulela said...

Betul cakap ko tu...kita anggap benda tu sampah tapi ada orang jadikan sampah sebagai sumber rezeki mereka. Jangan sekali2 pandang serong pada pemungut sampah...hehehe


=> recycle la sampah kat dalam kepala ko tuh...

IdaAnuar said...

masa aku duk kat selayang..dari rumah aku boleh nampak sampah kat kepong tu..masa sampah tu terbakar aku pun terkena tempias nya..manakan tidak helikopter tuk memadam kan kebakaran tu sangat rendah dan aku dapat tempias air yang dibawa...

mamai said...

Sha:

Terima kasih tolong buangkan samaph lega rasanya....

Sulela:
hanya jauhari megenal manikam...

Ida:
itu gunung sampah....yang terbakar..

abgBro said...

sape yg rajin sgt mnyampahkan merata2 nie..haha

mamai said...

abgBro;

Entah la sejak dua tiga hari nie banyak sampah dalam pala gua nie...

Baginda Reformasi said...

heheh tengok gamber teringat citer slumdog millionaire... anyway amacam ok berpuasa...? mufti UMNO kate memudaratkan ade sakit2? mmg ade sakit kene tahan polis... betul tak mamai? :)

mamai said...

Baginda reformasi:

ya betul la macam mana aku boleh terlupa citer tu....posa tak sakit tapi hati aku sakit bro lebih lagi tengok muka pak polisi....

en_me said...

teringat citer slumdog millionaire tewww.. uhuhu

eliza said...

jgn buang sampah merata2..nanti kena denda..hehe

mamai said...

eliza:

dah banyak kali aku kena saman tapi aku tak peduli....

ije said...

sampah dlm kepala? buang kat blog. boleh?

eiza in the house.. said...

klu cmnie leh la cakap..
"sampah menjana ekonomi negara"

setuju ke tak bro?..

mamai said...

ije:

kalau buang kat blog takut orang tak terbaca...hehehehe

Eiza:

nak kena tengok juga sampah yang camner....kalau sampah masyarakat...itu bukan menjana tapi melingkup negara