Monday, June 1, 2009

Aku Takut Tapi....

antara sifat manusia itu lemah dan sentiasa takut....
begitu juga dengan aku...

...aku takut dengan seksa neraka...
...tapi aku kerap buat dosa...

...aku takut dengan seksa kubur...
...tapi aku kerap terlalai sembahyang...

...aku takut lidah ku kelu tak berkata...
...tapi aku kerap berdusta...

...aku takut mati kekeyangan...
...tapi aku jarang berpuasa...

...aku takut dengan kegagalan...
...tapi aku malas nak berusaha...

...aku takut dengan kemiskinan...
...tapi kau malas nak bekerja...

...aku takut dengan kekecewaan...
...tapi aku sering bercinta...

...aku takut di malukan...
...tapi aku sering tergoda dengan syaitan...

...aku takut tidak di hormati...
...tapi aku susah untuk menghormati...

...aku takut orang membenci...
...tapi aku payah untuk menggasihi...



...aku takut kena saman dengan majlis bandaran...
...tapi aku suka buang sampah tepi jalan..

26 comments:

stomek said...

aku takut matiku bukan sebagai islam..

mamai said...

Stomek:
terima kasih kerana sudi melawat...

aku juga takut mati bukan sebagai seorang islam....
tapi aku tak bercita-cita untuk mati syahid

Basuh Baju said...

yg ptg jgn takut kpd kegagalan krn dari situlah baru muncul kejayaan.. :)

abgBro said...

trima ksh bro..sekurang2 nya aku dpt bermuhasabah diri...kerna aku juga sering terleka..

bro..ayuh kita sama2 brcita2 untuk mati syahid...biar jasad hancur! namun ianya sangat mulia..

hijrah said...

aku juga takut
sbb aku penakut

Atan said...

aku takut nak komen
takut komen mcm budak budak

mamai said...

basuh Baju:

betul kata mu tapi kejayaan tak akan datang tanpa usah...

abgbro:

sama-sama la kita ingat mengingati...
bro macam mana nak mati syahid Chin Peng tak boleh balik Malaysia...hehehehe

Hijrah:

sama la kita penakut....

IdaAnuar said...

takut dengan kegagalan tapi malas berusaha...takut dengan kemiskinan tapi malas bekerja.kau sama macam aku...apa kata khamis minggu depan kau ikut aku pergi cheras..supaya kita ni semua tak miskin dan tak gagal....roger aku.ajak geng ramai-ramai...

eliza said...

aku takut bdn aku naik gemuk...tp aku kuat makan...dan kurang senaman..eh boleh ka mcm ni..hehehe

mamai said...

atan:
komen budak2 itu ikhlas....

ida:
aku tiada di sini berkumjung ke utara...

Eliza:
susah aku nak tolong tu...kau posa ajer la

miss oren said...

aku juga seperti kamoo..
takut dan aku cuba berubah untuk kebaikan ku juga..
takutkan neraka tp banyak buat dosa dan aku akan cuba menjadi lebih baik dari hari ke hari. hidup perlukan perubahan

mamai said...

oren:

mari kita sama-sama berubah dari taku ke pada berani...

ije said...

aku takut mati accident..
tapi aku jarang nak hati2 masa drive.

hmm

GRuNGe said...

Aku harap mati syahid. Tapi mampu ke aku?

mamai said...

ije:

aku juga takut mati accident tapi aku bawa keta macam orang tak ada lesen...

grunge:
niat mu sudah cukup baik...itu sebahagian dari perjuangan walau itu yang paling lemah...bukan semua orang ada keberanian...

Ikhtilaf said...

Weit bos.. lu x takut polis ke?..
Polis malaysia cruel beb.. haha..

mamai said...

ikhtilaf:

aku lupa nak letak ler....

eiza in the house.. said...

aku takut nak masuk blog bro nie..
tp aku suka baca n3 disini..

ayampinko said...

pada sape yang sepatutnya kita takut tapi kita tetap tak takut...

mamai said...

eiza:
terima kasih kerana berani masuk...

ayampinko:
nie yang buat aku selalu takut...

Aspalela said...

aku selalu buat perkara yg last tu....

ekekekke...

sharamli said...

sila buang sampah dlm t0ng sampah

mamai said...

aspalela:

kau kene berentikan perbuatan itu tak nanti aku saman...aku pun selalu gak buat...

Sha:

tong sampah dah penuh....mana kau hilang

ije said...

haha. orang ada lesen bawak keta cam tah pape je. huks

Sulela said...

Huhuhuuuu...aku naik takut baca entry ko yang ni, mamai. Semua kata2 ko tu betul belaka...

Selamba dek je ko buang sampah tepi jalan. Ko saja nak bagi pemungut sampah keje ye...hehehe

mamai said...

sulela:

bukan nak bagi dia orang kaya tapi bagi dia orang ada kerja...