Tuesday, May 26, 2009

Aku Tak Minat...

aku tak minat dengan Akedemi Fantasia...
sebab aku selalu malas tengok tilawah Al Quran...

aku tak minat dengan novel cinta...
kerana bukan selalu aku baca buku agama....

aku tak minat nak dengar lagu...
sebab aku tak selalu dengar ceramah agama...

aku tak minat dengar cakap orang...
cakap arwah ayah ku pun jarang aku dengar...

aku tak minat nak jadi sang pencinta...
kerap kali aku yang kecewa...

aku tak minat nak jadi PM...
keluarga aku sendiri pun tak terpimpin...

aku tak minat nak nasihat orang...
pasal aku pun bukan sempurna...

tapi aku minat jadi diri aku sendiri...
biar ramai orang tak suka...

18 comments:

SRISUFI said...

~Saya tak minat cerita tentang hidup senang
kerana saya tahu hidup tak selalu senang..


bro...hutang kalau kroni kira halal k.

abgBro said...

aku tau hang tak minat ManU..
tapi nak mintak hang sokong jugak pagi khamis ni...hehe

mamai said...

sri:

hidup memang selalu tak senang...tapi kalau ada sesiapa yang hidup senang boleh aku tumpang senang

..hutang sudah dihalalkan....takut nanti "hidup" akan datang tak senang...

mamai said...

AbgBro:

aku mmg tak minat ManU...tapi EPL nyer pasal aku sokong juga...2-0 bro

Anonymous said...

http://kisahsikainburuk.blogspot.com/

IdaAnuar said...

mamai...aku minat novel cinta,buku agama(terutama sejarah nabi),buku sejarah.yang lain tu aku sama jer macam ko...

mamai said...

Ida:
semoga kau berbahagia dengan minat kau sama seperti aku minat memancing hehehehe....

sharamli said...

0k..asalakn 0rg xsuka kita..kita tetap diri sendirik..xperlu jdik hip0krit kn...

mamai said...

sha:

kamu sememangnya betul 100 markah untuk kamu

Sulela said...

Kata2 ko pasal novel cinta tu, menusuk terus menikam jantung aku. Sakitnya...huhuhu...

SuFy said...

tp cuba pupuk sikap yg lebih baik..mcm slalu tgk tilawah quran, cuba memimpin dan tanamkan sikap tak minat tu kpd minat...insyaallah, smua lebih baik..

sojar tanpa c4 said...

aku makin suka tulisan hang.

en_me said...

ko minat memblog agaknyer.. ehehe, salamms bro

mamai said...

sulela:
kau nak aku bawa kau pie klinik ker...

Sufy:
baik cikgu saya cuba...

Sojar Tanpa C4:
baru nak bermula...aku juga suka akan entry mu...awat senyap ajer bz ka

en_me:
terima kasih melawat...akan saya singgah di rumah mu...

IdaAnuar said...

wife ko minat mancing tak?memancing ni bagi aku membuatkan aku lebih banyak belajar menjadi penyabar.ini lah perkara paling bermakna yang selalu aku dan keluarga buat..selalu angkut semua family sebab sengaja memupuk minat begitu pada mereka.

SRISUFI said...

memancing?

pernah ikut 'jejaka kunci blog' tu memancing kat kolam bayar...bila dapat ikan, sri yg parasan lebih.

seronoknya...

mamai said...

Ida:
wife aku juga seorang anak desa...memancing bukan pekara asing tapi bab nak pasang cacing sama la macam kau...

mamai said...

sri:
memancing mmg seronok bagi yang minat.....tertanya2 juga mengapa dia megunci blognya...rindu juga dengan entry yang sempoi tapi ada makna....