Sunday, January 17, 2010

wasiat cinta

andai kau bercinta
bercintalah kau dengan sejujurnya
kerana cinta itu luas maknanya

andai kau berkasih
curahkan sepenuhnya kasih mu
kerana kasih itu tiada batasnya

andai kau menyangi
sayangilah sepenuh hati
kerana sayang itu penyeri

andai kau kecewa
kerana bercinta usah kau menderita
kerana jujur itu sukar dimiliki

andai kau kecewa
kerana bercinta usah kau membenci
kerana benci hilanglah rasa kasih dan sayang


p/s: kenapa aku jiwang hari nie gila ahhhh

30 comments:

maiyah said...

hehe.. jiwang meluah hati..

{lumut} said...

lama dah kot pakcik x jiwang.hee

~~~ kay ~~~ said...

salam pagi isnin..
apasalah nyer kekdg berjiwang kan...
(^_^)

ber_uwang said...

apa salah nya berjiwang wahai raja Cinta

A.K.U.D.O said...

jiwang woooo...

en_me said...

ari ari jiwang kanns.. ehehe

jane said...

pkcik...

saya tade mood jiwang dah..mcm ne???

huuuuuuuu..sedeiy

kekekek

mamai said...

maiyah:
jiwang karat hahahaha

lumut:
hahaha betul la lumut malu lak rasanya

kay:
ya sesekali

beruwang:
aduh ada lagi tittle tu ker

akudo:
layan

en.me:
tiap pagi sebelum pie kerja mesti jiwang sat

jane:
jgn sedih-sedih ceria selalu

master teddy said...

aaa..kalu bg sepenuh nye nt ble "kehilangan" sgt sakit ;(

~0~ said...

indah nian

J@J@ / Bini The Rock said...

aku sangat suka paragraph yg terakhir....

patungcendana said...

raja cinta is back!!!!!!!

abe long said...

oh...

sajak pepagi hari....

caluk@cencaluk said...

jgn lupa gi amanah raya buat wasiat he he

triple x malaya said...

jiwang tu kadang2 seni gak..hehe

mawar_berduri said...

puitis puisi cinta pakcik arini ..huhu

adibah said...

terima kasih kerana berkongsi wasiat... huhu

seroja jingga said...

ni bukan jiwang
tapi ni perasaan yang datang

lame betul aku tak singgah sini

noorlara said...

cinta, kasih dan sayang adalah asam garam yang menjadikan hidup ini lebih bermakna walau kadangkala membuat kita kecewa dan merana

enyheartsdiamond said...

bukan semakin benci semakin rindu ke uncle?

mamai said...

master teddy:
tidak menggapa kaalu kehilangan kerana kasih itu terlalu luas tiada batasan

O:
nian tu apa yer heheheeh

jaja:
lama tak nampak kamu jaja

patung cendana:
oh di waktu itu akan menyusul

abe long:
untuk pagi yang indah

caluk:
aku buat surat wasiat kat peguma hahahahah

triple X:
berseni yang berkarat

mawar berduri:
terima kasih

adibah:
sama-sama

seroja:
kau bz tak mengapa aku faham

noorlara:
oh itu sudah semestinya aku suka kata-kata itu

eny:
sepatutnya begitu la

Cik Saerah said...

jiwang on mud ker??ewah2

sI tEDI said...

mencari cinta hingga ke ceruk benua!

sharamli said...

xpe pakcik..sekali-sekala jiwang

AzuanBudakMemandai said...

jiwang mantap..ekeke

al-lavendari said...

mamai
awak tu jiwang bukan hari ini jer. dan banyak kali dah ..! hehe

mamai said...

cik saerah:
mood okay hari isnin nie

siTeDI:
jika terpaksa kita cari juga

sha:
ya sekali sekala tak apakan

azuan:
terima kasih

al lavendari:
bro hahahaha yer ker selalu jiwang

mamai said...

cik saerah:
mood okay hari isnin nie

siTeDI:
jika terpaksa kita cari juga

sha:
ya sekali sekala tak apakan

azuan:
terima kasih

al lavendari:
bro hahahaha yer ker selalu jiwang

basikaltue said...

sekali skale pe slh nye..hehe

abgBro said...

bro kalu dh wasiat2 ni gua mntak maap le segala silap yer...ahakk