Sunday, January 24, 2010

jumpa

hidup ini satu pencarian
lalu apa yang kamu cari
kata mereka kami mencari kebenaran
namun yang kami jumpa hanya kepalsuan
disulam bersama kepura-puraan
yang ditegakkan hanya kebatilan
ya...
itulah hakikat kehidupan
kebenaran itu amat menyakitkan......

23 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

gua dah menyampah dgn yg paslu..dan pura2!

J.i.J.o.N.e said...

lu betul...usah berpura pura...

hisham said...

salam bro...nnti saya kwin jgn luper dtg...bro p la ngn aloy...die tau umah saya...soti out of topic..

sI tEDI said...

belum jumpa sesuatu yg di cari

nursarah said...

keadilan semakin melenyap..

sharamli said...

wal0pun menyakitkan...terpaksa terima jgk..

pakcik...selamat hari lahir..sj je nak wish awal2...hak3

eh jap..bt0l kan?

.siv. said...

huhuhu
betul ah pakcik.
sume org purak2 je sekarang.

maiyah said...

byk simpang siurnya dlm makna kehidupan ni

Finaz said...

kalo yg dijumpai itu adlh satu kepalsuan...adoiiiii alangkah tak bestnya...

*y must be a pretender?

HonEyBuNNy said...

pak cik..setuju sgt2....kebenaran tu la yang menyakitkan hati...leh derita wooo...huuhuh..ila benci idop dlm kepalsuan..lbh baik derita dr kna tipu...uhuh

enyheartsdiamond said...

positifkan diri untuk menerima hakikat :)

enyheartsdiamond said...

positifkan diri untuk menerima hakikat :)

Naz said...

talam dua muka ni ada agenda utk kepentingan peribadi... huhuhu..

Razman said...

teruskan pencarian.
walaupun penantian satu penyeksaan.

bias® said...

moga panjang umur untuk performasi untuk mimpi 4 nanti.

~0~ said...

itu la dunia...

master teddy said...

"kebenaran itu amat menyakitkan...."

sakit jgak yg perlu d telan.kenapa??

hehe..ter"emosional" lak ;P

~~~ kay ~~~ said...

betul tuh....
kekdg rasa malas dah nak jumpa dan berkawan dgn sesiapa pun. manusia suka ambik kesempatan sebab dosa x gantung kat leher kan.. so depa boleh buat apa2 pun tanpa memikirkan balasan ALLAH.

Erna said...

cuba la cari yang betul2 benar, tidak diselaputi kepalsuan..sukar ditemui...

Mawar_berduri said...

dalam 10 7 daripadanya adalah pura-pura....

cik EPAL said...

fake??? kepura pura an??

dzul hafixi said...

sebab tu gua x suke mencari..
gua lebih suke kebenaran cari gua..
gua xnak gua terluka..
sebab gua bukan hipokrit..
malah gua xnak jadi sebahagian darinya..

bodoh kan dunia?

basikaltue said...

apabila sudah jumpa sesuatu..
dye cumalah berpura-pura..
berura-pura untuk kepentingannya sendiri..
memang menyakitkan..

wa xsuke orang yg berpura-pura n berlakon di depan wa..