Friday, December 4, 2009

kau pergi jua: tribute to bob



aku tak banyak nak cerita kerana terlalu sedih cuma nak beritahu bahawa aku baru sahaja selesai mengkebumikan jasad bob.

akhirnya bob pergi jua jam 11.00 malam tadi. terlalu banyak kenangan dengan bob, akan ku ceritakan kemudian nanti.

semoga bob tenang di sana......terlalu berat hati melihat bob pergi

53 comments:

bbpink_90 said...

la t0mei nye..
jgn sdey2...
pkck nk gnt x??
uma kte bnyk kcg au..
kLu nk jg yg dr kck p0n bly..
kLu nk t kte Ltk pic at bl0g kte..
jgn rsu..
xde byrn dknekn..
sbb kcg da bnyk sgt at uma..
igt nye nk bg at spe2 yg bt0l syg at kcg..

GhOsToNe said...

alala....

sedeyh nyew...

ak pn minat kucing...

ak phm...

Solehah said...

Innalillah..suddenly saja berita ni..sedih. :(

maiyah said...

jgn sedih.. bob sakit pe ye

seroja jingga said...

SJ faham perasaan tu..sebab im a cat lover too..memang susah..sure lah seminggu bro tak lalu makan..sabar lah

nur hidayah isa said...

mst sedih kann...em xpe, carik la pengganti..maybe kurang sikit sedih tu...

miSs s!v said...

erkk.
sayangnye...
jgn sedih2 k uncle!
=)

bias® said...

aduhai bob...bob...

~~~ kay ~~~ said...

no words can express my sadness for you,i am so sorry for your loss i understand fully how you feel...it is a sad thing to go through. i have been there many times. try to hold on to those memories. u have lost a member of your family but his spirit will always be there.

take care

kimisai said...

huh??takziah...gua pon syg kucing woo...klu mati mmg sedey gile...
tp gua tak gila...

Sharinginfoz said...

sorry to hear that.... sure dia menjadi teman yang sangat baik kan..

nursarah87 said...

Allah lebih sayangkan bob..

sy pun pernah nangis bila kematian kucing..sobsob..

bob tu ala2 kucing umah sy la pakcik..

abgBro said...

banyak2 bersabar ekk...:p

Fatt Chin Choy said...

perginya penyeri rumah

sayu=pilu said...

hurm speechless bila baca tjuk n3...
sedey nya...saba yer pokcik..sayu pun pernah kehilangan kucing kesayangan gak...

akhirnya dia pergi jua...itu suratan nya...

akulah said...

tiap yg hidup akan mati - sabar dan redha.

A.K.U.D.O said...

..tiada lagi yg mengejar bila balik rumah..
tiada lagi yang menunggu di depan pintu bilik air..
tiada lagi yang menghimpit waktu tidur..
tiada lagi gurauan di celah ketiak..

baru nak bermanja ngan bob dgn bagi susu dr tapak tangan,rupanya itu kenangan pertama dan terakhir .
mujurlah ingat beli mknn dia petang semalam

pagi ni betul betul sedih baca n3 bob dan terkilan hajat nak dukung bob dah takde peluang.tapi kenangan tidur sebelah bob akan diingat selalu.

bob mmg sayang tuannya masakan dia cium dan jilat baju , bhg ketiak lagi...

mamarempit said...

huuwaaaa...saye dh lalui sume tu....dr kecit smpi dh kawin....kasih pade makhlok bernama kucing ni tetap ade dlm jiwa sya....huwaaaa...

sayu=pilu said...

pokcik erk nak tanya sesuatu...akudo tuh saper yer...org rumah ker...hehehheheeh

*nih email sayu== aygsyg26@yahoo.com

fadzilah said...

sedihnya!!!akhirnya bob pergi jua.
Ingatkan dia dah ok...semoga dia tenang di sana.

♥SYAFIQAH ♥ said...

takziah ye..
jgn sday sday ya...

cheer mamai ^^

J@J@ / Bini The Rock said...

huhh! Bob mati???

bukan ke dia dah ok slps kejadian tragis kau terlanggar dia dulu tu?

sabar mamai...cari penganti dia cepat2. Aku pun bakal terima 'anak'..mgkn 3 / 4 ekor agaknya. Klu kau nak, aku blh bagi...

LORD ZARA 札拉 said...

aduyai~
moga dia tenang di sana~

SuFy said...

salam, bro..sbr yek...:)

beautiful_rose said...

sedeynye....pakcik mamai pon kehilagan gak ehh.x pe sabar lah ye mst die kucing y bek....

huhuhu kite rindu ohh mr browney dn tompok.comey2 mcm tuh x sempat nak manje2 lame2...nak cr ganti susah..

sI tEDI said...

aku baru baca!! baru perasan entry ni!!!!


kan bob dah nampak macam dah sihat jek!!! :((

Ya Allah!!
Sedih aku macam kucing aku yang mati!!

Rest In peace my Dear BOB!!
Allah lebih sayangkan kamu.

mamai..
bob akan tetap ingat jasa kau jaga dia.
dia akan tetap hargai tiap usaha kau untuk bagi dia sihat semula.

mesti dia pergi dengan senyuman sbb kau dah lakukan yg terbaik untuk dia....

Takziah mamai.. :(

dari aku dan budak-budak!!

suhaila-ab said...

huh...sedey la...aku tak sanggup...kalau aju anik aku mati..mau aku meroyan....bro sabo bro aku sgt2 memahami perasaan ko tu bro..sabo..cari pengganti...

*tiba2 aku teringan ajuanik kat umh...huaaaaa!!!!!

relevan said...

Cari aje penganti..

mier@merr said...

erk...baru baca pakcik... sori to hear that.. ptola pkcik ckp xhepi tadi..huhu..

sabar k..
nnti akan ada yg bru..moga dia tenang disana :)

zia said...

jgn sedih2 ye..sepuluh lagi wa boleh bagi hehehe

mawar_berduri said...

Uwaaaa...sedihnya...
teropaksa la relakan kepergiannya..
sabo ye pakcik...
mudah2an bob menanti pakcik disana ...

rest in peace Bob

mEiZ SHA said...

takziah pak cik..ti cari ganti yg baru ye...jgn sedih2 tau

cik EPAL said...

kucing tu ganas ;)

pakcik kordi said...

sian.pakcik kordi pun sgt sygkn kuceng.cmni la.pakcik sajes wak try cr pengganti k.yg dh pergi tu,biarkn pergi.kwalaupun kuceng lain tu mgkin tk sama,sekurg2nya blh mengubat rindu di hati.ceewah...

tp btl la apa den ckp ni....

cr kucing yg nakal2 sikit.jgn yg mnja2 yek..=)

Anonymous said...

Aslmualaikum bro


sian bob..emm

moga kenangan bersama bob kekal selamanya

takziah bro..




yusuf

Cik Cookie said...

kalau pakcik perasan,blog Cik Cookie musangthecat.Tribute for him.my cat MUSANG.

jgn sedeyy sedeyy

Sulela said...

Mamai, harap kau bersabar ye. Aku faham apa yang kau rasa tu. Rindu akan menggigit2 tangkai hati kau...

Ah Bob...kau pergi jua...
Aku rasa nak nangeh neh...
Bob...

enyheartsdiamond said...

Bob pasti menanti uncle di syurga...amin~

mamamin said...

sian nyerrr...

HonEyBuNNy said...

takziah....jgn sedey2 tau...sabar2.....semoga tabah hadapinya pak cik...ngeh3

~** PROFFY **~ said...

:(
sobbbs

Noorlaila Mohamed Nor said...

bob dalam kenangan
jgn sedih2 lagi yea
baru bob tenang

Naz said...

semoga Bob tenang di sana... lawanya kucing ko bro.. x carik pengganti ker?

youngxie said...

woww very ceut kitty cat... don't be sad... setip yang hidup pasti akan pergi jua...

chah~ said...

alahaii.. sedey nye.. dah la comel.. hmmmm..

caluk@cencaluk said...

bob sakit apa ?

{lumut} said...

bob???

die sakit arituh x sembuh2 ker??
sedihnye...

sabar ye pakcik...

jgn smp x lalu makan,
kesihatan kene jage,

anaklaut said...

salam...bro,

anaklaut tumpang sedih...sabarlah.

BuLaN iTu aKu said...

alaaaa uncel... jangan sedih2 ye...
nanti bulan kasi kucing siam baru

sI tEDI said...

aku kalau ada pun semua spesis liar lah mamai. nak jinak kena amek masa sket.. skarang stock kaler kuning dah x de..

yg ada kelabu tahik hanjing tapi yg ni dah besauu lah.. dengan kaler macam dak itam aku. yg kaler macam dak itam ni umur dalam 2-3 bulan kot. dah besau gak lah...

kurus melidi tapi manja...

kalau ada kuning nanti aku bg tau ko!

tapi menyesal betul aku x bawak balik kucing yg datang opis aku dulu tu.. kaler kuning belang2 macam spesis bengal!!! tapi dah hilang dah...

update lah wey...
jangan berkabung lama sangat!!
happy2 kan diri!!
:)

HonEyBuNNy said...

pak cik..lama xupdate..selau hari2 update...meratapi lg ke...jgn la sedey2....

bbpink_90 said...

bt0L La pkck..
Lme da x upd8 bL0g..
pkck sdey ag kew..
jmpt La dt ke uma..
kLu nk cr gnt..
if nk La..
if x sdia ag..
xpe..
xm0 sdey2 ag k..
drpd tg0k b0b mndrita skit..
redhaknLh pmrgiaanye..

aiSyah said...

sedeyh sgt ble bca p0st ni n p0st kt ats 2..
sy phm cmne prasaan 2
kal0 heidi sy mati pn msti sy sedih sgt3..:(