Friday, September 18, 2009

resah



resah itu mencampakku ke daerah
bernama sepi berteman gelisah
dari sudut hatiku yang parah
lesu sujud di atas sejadah
ku panjat bait-bait indah
kepadaNya ku berserah
segalanya ku pasrah
kurniaNya ku redha

28 comments:

T.u.Y.a said...

salam bro..
kadang2 keresahan tu wat kita lebih dekat ngan pencipta n lebih kenal sape diri kita..

baginda® said...

Kami warga ERA PASCA ingin mengucapkan Salam Lebaran kepada semua pembaca blog ini... DAN....

Walauapepun....

Ampun maaf daripada kami andai...

TERkasar bahasa
TERsilap pukul
TERambil barang
TER'pau' duit
semua TER2 yang lain

Ikhlas dari kami warga Era Pasca:
Naruto Sensei & baginda®

sI tEDI said...

semoga keresahan anak terubat di kampung halaman.

selamat hari raya

mEiZ SHA said...

selamat hari raya pak cik
:)

@tune® said...

sabarla teman...

triple x malaya said...

memohon kepade nye supaye kite sentise di landasan nye..

triple x malaya said...

selamat hari raye bro..salam aidilfitri..maaf zahir batin..

The Hobbit Frodo said...

selamat hari raya bro mamai.. perghhh ayattt baikkk nyer!!! xoxoxoxo


Kubisikkan kasih dalam sujudku
kuadukan rindu dlm syairku ~

imHepPie said...

amin...
waaa suka ayt2 dlm entry neh..

salam aidilfitri...

fadzilah said...

nape resah pulak ni...
happy la sikit...kan dah nak raya.
tak dpt balik raya ke?

HonEyBuNNy said...

eh uncle..napa neh....yalah..kalo kita sujud pd Allah yg maha esa..hati kita akan tenag......amin...

{lumut} said...

keresahan....
huhu

meati da smp kampung kan?
isk

al-lavendari said...

selain dariNya, sepi adalah teman yang paling akrab dan setia. bila tak ada orang, pasti dia akan datang tanpa perlu di undang... !

azzaliena suziantie feisal said...

hanya padaNYA ku memohon keredhaan NYA

eiza in the house.. said...

salam bro,
Selamat Hari Raya..maaf dipinta..
moga bergembira dihari raya nanti..
hati2 memandu :)

mamai said...

tuya:
ya benar kata nu itu...

baginda:
aku juga mohon maaf selamat hari raya pada semua lepas raya kita berpererang semula di pilihanraya

sItEDI:
nak balik kampung dah nie

mieZ Shah:
Selamat hari raya buat kamu juga

tune:
semoga di kuatkan iman

triple x Malaya:
tiada tempat yang layak kita memohon selain dari dia

selamat hari raya dan ampun maaf di pinta

the Hobbit Frodo:
terima kasih lama aku tak nampak kamu

selamat hari raya

imheppie:
terima kasih kerana suka
selamat hari raya

fadzilah:
resah nak balik kampung nie tak sabar

hineyBUnney:
dah habis shopping ker
tiad lain melaikan dia untuk kita memohon

lumut:
lom sampai lagi nie baru nak gerak
aku resah nanti kat kampung broadband tak cam hampeh

al alvendari:
dia sentiasa ada untuk kita kala kita lupa padanNya

azzaliena:
hanya dia yang layak untuk kita memohon

ubaidillah alqasam said...

salam...moga resah mu itu pergi dengan bertasbih namaNya...

zia said...

salam mamai..jgn resah2..nak raya dah ni..zia nak cuti seminggu ni..jaga diri ok

abgBro said...

resah gelisah krn rindu kaseh terhadap Khaliq itu tanda positif tuan...

maiyah said...

Salam lebaran.. resah tu akan hilang bila kita byk berzikir dan bersabar.. Insyaallah :)

mamai said...

eiza:
selamat hari raya pada kamu juga semoga lebaran membawa kebahagian

ubaidillah:
insyaallah..hanya dia yang menenangkan

zia:
lama cuit jgn lupa update entry
raya baik-baik yer

abgbro:
harap begitu rindu ku kepadanya

maiyah:
salam lebarn juga buat kamu...sesungguhnya dia tempat kita berserah

patungcendana said...

kenapa kau resah?

adibah said...

redha itu perlu
pasrah itu pasti
berserah itu mesti
kerana kau sudah berjanji
pada yang kau sujud itu
bahawa kau percaya
pada Qada dan QadarNya..

semoga kau bertemu dengan LailatulQadar yang dirindu..

NuR said...

salam bro
selamat pulang ke kg halaman
ampun dan maaf andai ada terkasar bahasa...
mkn kuih tart tu igt la kat saya ye..
hikhik...
kimsalam kat si cumell

~~~ kay ~~~ said...

سلامت هاري راي عيدالفطري
معاف ظاهير & باطين
كالاو اد ساله سيلڤ اتاو تركاسر بهاس

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

slamat raya beb..

bias® said...

resah. resah jugak. raya tetap raya. selamat hari raya bro.

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum

eid mubarak!
bro, bila resah tu..maybe hubungan kita dgn Allah ade sket mslh..

kita doa2 mintk kt Dia, jiwa yg tenang. insyaAllah.

Dia bg kita resah..
Dia juga boleh hilangkn resah kita

=)