Wednesday, June 24, 2009

Apa dah jadi nie...

semua kerja tak siap...
apa dah jadi nie...
dalam meeting semua kena maki...
apa dah jadi nie...
main badminton pun malas nak lari...
apa dah jadi nie...
muka masam berkerut macam baru jumpa tahi...
apa dah jadi nie...
budak-budak kat opis nampak semua lari...
apa dah jadi nie...
tak mungkin aku ambil hati apa yang terjadi...
apa dah jadi nie...
aku tak buat perangai macam hari nie...
apa dah jadi nie...
aku bukan orang yang macam nie...
apa dah jadi nie...


lebih baik aku dok jauh-jauh merenungi diri pasti ada sesuatu yang tak kena hari nie...apa dia...

22 comments:

GRuNGe said...

Wuits, apa dah jadi beb? Dasat tu, sampai semua lari. Konpim muka hangin gila ari ni. Rilex, chill out.

Atan said...

muka bad mood agaknya...

IdaAnuar said...

apa kes?..aku pun mood macam ko jugak nih!

mamai said...

grunge:
entah apa kehalnya aku pun tak tahu...tapi biasanya ku kin pangkut cuaca sal hari ini mendung kot heheheeh

Atan:
yer la kot muka bad mood

ida;
aik kau pun sama juga....apa hal nie yer

patungcendana said...

bad day ke?...

mamai said...

payungcendana:
kat shah alam cuaca mendung tu la pasal....not every daya is our good day...

anaklaut said...

mamai,

ya mcm cete p.ramlee.tapi itu hakikat yang berlaku dalam masyarakat kita kan..

tq sudi singgah anaklaut

p/s: sabarlah...

mamai said...

anak laut:
aku suka baca entry kamu terima kasih juga singah kat laman aku yang tak seberapa nie....ngah bersabar nie

eliza said...

ko tak mandi kot...hehehe

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

jadi apa lu nak jadi..

Sulela said...

Apa yang tak kene ngan ko, Mamai? Bertenang...tarik nafas dalam2 pastu hembus pelan2...buat cam orang bermeditasi tu...huhuhu

mamai said...

eliza:
aku mandi tapi mandi kerbau ajer hehehehe

pentoi:
macam nak jadi man babi ajer....

Sulela:
aku dah terlelap masa bermeditasi tadi

J@J@ / Bini The Rock said...

jgn luper...

muhasabah diri buat seketika..

"renung2kan dan selamat beramal..."

eiza in the house.. said...

ape dah jadi nie..
sampah tak buang kot
tu jd cm tu ...huhu

patungcendana said...

re:..puisi

tq kerana sudi membaca puisi2 aku...ya...puisi2 aku adalah kisah hidup aku...:-)

sayanghasni @ yus said...

lu buat muka cam atan ker??
patut pun sume lari..

mamai said...

jaja:
rasanya ada buat silap kot aku nie

eiza:
oh ya sampah belum buang lagi patut ler terima kasih kerana ingatkan

patungcendana:
perjalan dan pengalaman suka dan duka dikongsi bersama

sayanghasni:
muka macam atan tu heheheh mancho itu boleh membuatkan awek berlari dapatkan aku hehehehe

noorlara said...

Encik hadek,
ade hari-harinye apa kita buat serab tak jadi, ada lak hari-harinya buat apepun menjadi sesaje. mana buatnye semua yg dijadikan Allah ade pasangannye malam siang, pagi petang, cantik huduh, rajin malas, gemuk kurus, masin manis dan berjuta-juta pasangan yg lain so apa nak digaduhkan...redha je le, ahaks

mamai said...

noorlara:
ya betul seperti yang anda katakan bila dah dok sesorang baru perasan

gee said...

lorr..takkan piyed kot..hehehe

anaklaut said...

salam...

terima kasih atas kunjungan anda di blog saya..ulsan anda sangat saya hargai..

mamai said...

gee si kecil molek:
mungkin kot nak kena beli modes ker...tapi camner nak pakai

anak laut:
yang biasa-biasa sajer