Friday, April 10, 2009

Patin vs Rohu akupentoi

Disebabkan aku mc semalam kerana selsema dan ditambah pula kekalahan Liv pada Chl so aku ada banyak masa terluang, lepas anak-anak aku pie sekolah aku sambung tido semula pasal kepala aku masih sakit lagi...jam 11 pagi aku bangun mandi pas tu cari makanan tetiba perut kebulur.

Dah siap semua aku buka blog update la sikit pastu check blog kengkawan tak banyak yang update, kecuali blog bro Hisham TT, sojar C4 ada satu citer, and pas tu pie blog akupentoi pun tak ada yang baru, awat bro tak ada citer baru ka...

Petang aku pei rumah abang aku kat puchong perdana pasal dah janji nak beli barang untuk memancing kat one phantom bank sabtu nie....sampai sana dia belum balik kerja lagi....boring punnya pasal aku layan memancing kat tasik depan rumah abang aku tu (teringat kat rohu pentoi)...

Tuhan itu maha kaya kalau dia nak bagi rezeki kat kita tak kira masa dan tempat, hasilnya aku dapat seekor patin dan seekor keli afrika



Spesis : Patin
Berat : 7 kilo
lokasi : Tasik Puchong Perdana yang kat depan Masjid
Masa : 20 minit untuk didaratkan
umpan : dedak

Syok juga layan patin ni, Pentoi jangan jeles yer rohu kau pun best juga



Spesis : Keli
Berat : 5 kilo
lokasi : Tasik Puchong Perdana yang kat depan Masjid
Masa : 10 minit untuk didaratkan
umpan : cacing

Tapi yang tak best ikan yang dinaikan bukan menggunakan pancing aku pasal aku tak bawa pancing, sebab tak plan nak memancing pun kat situ.

Yang best bila masa layan ikan tu, dia punya layan hanya pentoi ajer yang tau

Esok aku pie phantom bank buat servey dulu kalau hasil lumayan boleh aku ajak kau pie sekali pentoi itu pun kalau kau tak mabuk laut....

3 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

oi......lu tak roger gua siut!!!!!!!!!!!!!sori la bro..gua tak singgah blog lu...gua skip je blog kengkwn...badan dedor....

dugong_darat said...

Patin dan keli...

erm...

Topeng Perak kabo kat situ kalau nasib baik, sebarau pun boleh dapat...

mamai said...

Dugong_darat:

Buat masa nie belum aku lom pernah naikkan sebarau dari tasik puchong kalau dapat memang best