Thursday, March 4, 2010

aku tak paham

satu perkara yang aku tidak faham dengan perundangan kita ini, adalah menjadi satu kesukaran apabila kita hendak melaksanakan undang-undang islam walau kita mengatakan kita ini adalah negara islam....

satu perkara yang aku sukar nak faham, bila kita mengatakan kita sayang pada islam tapi kita tak pernah nak ikut cara islam...

satu perkara yang aku tak pernah faham, bila islam itu kita kata satu agama yang mudah tapi kita yang beragama islam itu sendiri menyukarkannya....

satu perkara yang mungkin aku seorang sahaja tak faham bila islam itu satu agama yang diangap cantik, lembut dan sesuai untuk semua tapi tidak dapat diterima oleh orang islam itu sendiri....


p/s: aku masih percaya dan terus percaya bahawa ALLAH itu ada pencipta sekian makhluk dan kejadian di muka bumi ini. dan segala yang terjadi adalah atas keizinanya. dan aku percaya ALLAH dan ISLAM itu untuk semua

23 comments:

yusuf mujahidin ™ said...

salam bro,

Islam utk semua
=)


p/s manusia mmg suka cari alasn. pkr senang disusahkn. benda baik diputarbelitkn.

Ya Allah..

Fhad said...

kadang2 kite sebagai islam pun terlalai dengan tanggungjawab.. terlalu ikut budaya kafir laknat lalu islam itu dilupakan.. zaman skunk ic je name islam tapi perangai dan tingkah laku jauh berbeza.. islam seolah2 hanya pegangan atas nama.. susah nak tafsir kalo islam itu sendri yg tidak di islamkan.. smayang pun kadang celup2.. aishhh

Rozita said...

itu petanda iman umat Islam di hari ini semakin tipis..

Cik Cookie said...

ramai yg xpaham apa itu ISLAM.dan CC sendiri susah nak terangkan kalau ada kawan yg non-muslim bertanya.ilmu xckp tapi sedaya upaya cuba banyakkan.

tembikai kuning said...

betul pakcik!
:)

maiyah said...

sy pun x phm..

Erna said...

memang betul2 tak paham..tapi kita tetap dengan kepercayaan kita..ugama kita..haya padamu yang aku sembah..

~0~ said...

btol tue bang...

tiada yg dapat ku nafikan...Allah dan Islam untuk semua.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

jika tidak di politikkan hukum allah dah lama berjalan di tanah tumpah darah ku ini

Wanita Itu said...

saya lagi tak paham..

diorang paham tapi wat wat tak paham..

memang tak paham..

ish ish ish.

Razman said...

mungkin kita salah pangkah. maka tak dapat laksanakan. takpe, ada lagi pilihan raya nanti.

enyheartsdiamond said...

eny tidak paham kenapa ada org mengundi nombor 43 sedangkan gambar 25 1000 kali stylo..huhu

lebih rela comete dengan fyna :)

vote eny kat sini yaaa :D

nombor 25 :)

http://meandmylife1376.blogspot.com/

sharamli said...

sy p0n xphm pakcik..

EISENHOUR said...

sesungguhnya lemahnya iman eisen.huhu

HonEyBuNNy said...

ila juga tidak faham.....ngaku islam tp...huh...

huj@n said...

Allah s.w.t dan Islam memang untuk semua umat manusia..Hanya sesebuah umat manusia itu menentukan sendiri yang mereka itu adalah Islam atas dasar nama atau dasar keimanan sebenar....:)

Moon BlooDy Spell said...

hurm.. apa yang uncle cakap memang betul...

tapi.. pemerintahan kita hurm
entah la uncle..
bagi mereka duit lagi penting..

moon kadang2 geleng kepala

DzulhafixiceD said...

amin..

Sharinginfoz said...

betul tu... memang tepat sekali.....

Ada Iklan Tapi Tak Click???

Perlu Ke Kereta Mahal

mEiZ SHA said...

btol tu pak cik..kadang2 benda ni sebenarnyer senang nak paham tp ada manusia yg memutar belitkan keadaan...

bukan semua islam tu islam zaman sekarang ni kan..ustazah ninie selalu ckp mcm tu dulu...

masyaallah..undang2 allah tu yg wajib lg di patuhi dari undang2 yg sedia ada skang nie ..

JMR said...

berkata-kata amat senang, tapi nak laksanakan bukan men susah g..tolkan..

aloy_paradoks said...

itu pun tak faham?

Naz said...

negara Islam yg mengamalkan undang2 civil... hmmm.... aperkah??? huhuhu...