Tuesday, February 9, 2010

janji

setiap kali kau berjanji
seringkali juga kau khianati
lalu kau berjanji tidak akan ulangi
namun masih lagi kau mungkiri

semalam kau berjanji sepenuh hati
dengan lafaz mengharap simpati
agar dosa-dosa janji diampuni
dengan harapan agar diri kembali suci

hari ini, seperti semalam, kau ulangi
janji yang terpateri sepenuh hati
masih lagi kau khianati
dan janji kini tinggal janji

24 comments:

Solehah said...

kalau dah janji tu wajib la tepati..

ika. said...

benci gila org yg mungkir janji.huh!

Razman said...

sejati...itu yang kau janjikan...

oh, terkaroke pula..

ber_uwang said...

mereka selalu lupa akan janji mereka

Aku Beskot™ said...

janji pada Dia sering kali kita khianati..
sering kali kita mungkiri..
smoge kita sume diberi petunjuk ntok mentaati..

pisey said...

penat lah berjanji jinja tak tepat tepati.kasi parah je.

ah.lama xbuat puisi!

HonEyBuNNy said...

janji hanya tgl janji...mengapa manusia lupa padi jnji pd allah n sesama manusia...hurm...

SuFy said...

takut memungkiri janji...aduhhh...;)

janji boleh memakan diri ke?

sharamli said...

dah xnak berjanji..

touyakaruma said...

ada gak kes macam nie ,

memula penuh dengan janji manis ,

lepas tu bila ditanya asyik tangguh jer .. last-last lesap

laila said...

:)
apakan daya
selalu lupa janji bila dah dapat apa yg diidamkan

maiyah said...

ni yg leceh ni asyik dok jnji jek.. nk kene cuci otak gak tu

dzul hafixi said...

hari2 doa..
hari2 dosa..

sirius kena kat gua..

Sharinginfoz said...

janji kena tepati kalau tidak termasuk dalam sifat2 munafik kan lagi satu kalau selalu kelentong nanti orang dah tak percaya pada kita...

Siapa Nak Promo Blog???

Jom Beriani Insaf

Apasal Perlu Iklan????

Puteri alia said...

Jgn ambil mudah utk brjanji..kalau dah brulang kali janji x dikotakan,akibat nya org x akn percaya lagi.. cliks here

patungcendana said...

patri....aku suka!!!!! jom karaoke lagi!

azieazah said...

Yang selalu mungkir janji itu adalah manusia...

Masy said...

baik jgn janji, ckp insyaallah je (tu pon dah kire jnji gak)

mamai said...

soleha:
menepati satu hal tapi memungkiri itu selalu

ika:
sama la kita

razman:
layan karaoke malam jumaat nie

ber_uwang:
bukan lupa tapi tak berdaya

aku beskot:
kita belajar untuk mentaati

pisey:
janji untuk sedapkan hati

honeyBunny:
janji pada dia yang sering kita mungkiri

sufy:
tapi itu yang biasa kita lakukan

sha:
itu bukan janji ker

toyakurama:
inilah hakikat dunia kita

laila:
itu juga satu masalah

maiyah:
tak janji orang tak percaya

dzul:
wa pun kena juga

sharingfoz:
tapi dah kene kelentong pun orang masih termakan janji

puteri alia:
kita manusia mudah memaafkan

patung:
kau datang sini kita karaoke

ayampinko said...

janji kudut

abgBro said...

bro kalu dh kerap sgt khianat janji xleh pakai dah org camtu...ngabih kan boreh yoo...hehehe

AiE bAhRi said...

janji adalah satu perkara yg WAJIB ditunaikan

laki cikgu kimia said...

sometime people just simply talking..

mamai said...

aziezah:
ya itulah kita

masy:
abis tu macam mana nie

ayampinko:
semoga kita ke arah itu

abgBro:
agak-agak saper tu yer hehehehe

aie:
itulah yang seaptutnya

laki cikgu kimia:
kerana kita manusia yang lembut hati