Thursday, February 25, 2010

fikirkan...

hidup ini penuh dengan cabaran dan tekanan, membuatkan kita rasa resah dan gelisah. kita sering rasa takut akan ketinggalan dalam perlumbaan hidup ini. kita takut bila berada di bawah kerana khuatir kita akan dipijak lantas kita pantas bertindak. kadangkala dalam membuat dalam tindakan kita terpaksa menggunakan orang lain, salah dan tidak bukan lagi persoalan yang pasti matlamat harus kita capai. namun harus kita ingat setiap tindakan yang kita buat pasti ada balasan dan bersediakah kita menghadapi "tindakan" dari setiap tindakan yang kita ambil.....



p/s: jangan berlari andai kita masih belum berlajar bertatih kelak kita juga yang letih....

26 comments:

Frodo Baggins said...

setuju ...

setiap tindakan yg dibuat, biarlah selari dengan niat dan kebenaran. bukan susah nak jadi org yg senang dan kaya. tapi tak bukan mudah jugak nak jadi org senang dan kaya yang bahagia


>>___<<

Frodo Baggins said...

buat baik dibalas baik
buat jahat ... esok2 datang jugak balasannya. bersediakah kita dengan "tindakan" akibat tindakan kita? setuju pakcik mamai!!! keh3x

azieazah said...

Buat salah wajar minta maaf, wajar berani menerima hukuman...

Kalu nak jadi pengecut, baik berkawan dengan katak... :)

abe long said...

bukan hidup kalo sume nye senang...
nk senang sepanjang masa.. p dok dalam syurga.
tp bukan senang nk masuk syurga

~~~ kay ~~~ said...

jangan berlari kalau kaki kian rapuh, biar tegar terus bertatih agar impian bisa disentuh....
(^_^)

Rozita said...

oh..akak baru nak merangkak
belum berlari lagi..
keje pun sebagai kuli :)

ikan emas said...

fikir-fikirkan;

orang dah berjalan tak kan kita baru nak bertatih '

orang dah berlari,kita baru nak berjalan..

loteh yoooo,
yang penting,den tak mamai ..

ber_u_wang said...

jangan bertatih kalau belum merangkak.. takut lupa lantai tak rata sebagaimana di sangka kan

cik EPAL said...

betul betul dok lari lari nanti kita yang letih. huhu

DzulhafixiceD said...

ramai yg sudah hebat berlari..
tanpa perlu belajar bertatih..

tak salah..
asal kena gayanya..

Moon BlooDy Spell said...

Kita masing2 ada otak,.
jgn biar EMOSI beraja dihati

maiyah said...

yg penting kita kene sabar dan berfikir dgn waras atas segala tindakan

{lumut} said...

mcm mane nak lari kan kalau x bertatih..=).mmg penat

abgBro said...

masalah nye bro x fikir tindakn yg bakal di trima pasai sronok pijak org nih...hehe

♀.รﻨν.♂ said...

betul la pakcik.
jgn berlari kalau bertatih pun jatuh2 lagi.
:D

sayu=pilu said...

salam....
lama tak singgah sini rindu ngan penulisan pokcik .........

satujuuuuu

Naz said...

rasanya bagus juga rasa resah kalo ketinggalan.... kalo rasa x de apa2 kalo ketinggalan, tu masalah jugak tu. balasan setiapperbuatan tu mesti ada, cuma bila nak 'dapat' tu x tahu bila... ;)

HonEyBuNNy said...

pak cik....ila kdg2 da pnt nak berfikir....mcm2 dugaan idop ne..

Solehah said...

takut pulak bila terbaca nasihat ni..huhu..

peja said...

setuju gak

bias® said...

jangan berlari. naik bas.

AzuanBudakMemandai said...

penat dah berlari..nak merangkak pulak huhuu

master teddy said...

xyah lari.wat penat je.lg2 lari dr masalah.adeh...penat.bek dok diam2.x penat

bbpink_90 said...

s0 meaningfuLL...
semacam suda ade semangat yg meresap..
utk mnjLani s0me feeLing dat never feeL b4...
:)

beautiful_rose said...

setp perbuatan ade ganjarannyer.....

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ko buat apa kat geleri shah alam tu aku sepelaung je.. selalu lalu jalan kaki kalau ke pkns nak ke opis gua