Monday, August 17, 2009

lamunan sang pencinta

pada malam mimpi yang berlalu
tika siang menjelmakan realiti
diantaranya aku masih memburu
sebuah cinta dari satu hati

seindah warna pelangi
selembut bayu malam
semerdu ombak menderu
seharum kasturi pagi




aku masih memburu lagi
pada sebuah cinta dari satu hati
biar duka silih berganti
biar parut berdarah kembali
namun berundur tidak sekali
setiaku masih di sisi
untuk cinta yang tak pasti

seredup pertemuan siang dan malam
sesegar embun dinihari
biar lena aku di peraduan
bersama hujungnya mimpi





p/s.. aku tak pernah buat puisi cinta....
ini semua kerana email aku hari ini berpuluh aku tak larat nak baca...nasib kau orang la

25 comments:

bias® said...

peraduan mewarna ke?

~~~ kay ~~~ said...

selembut bayu malam
semerdu ombak menderu
semoga mengusir dingin
hanya ingin membuang
himpitan lelah yang dicipta siang
bersama berpuisi
dan wangi kopi itu
telah bertukar menjadi teh
ingin ku nikmatinya
dlm mimpi puisi2 indah... hehehe

i look around me and i feel just so blessed.
what more can i ask for?
(aku pun x pandai berpuisi gak.. idea spontan!)

(^_^)

sharamli said...

email yg berpuluh?
email cinta ke?
sbb dpt email byk..pastu tulis puisi cinta?

mamai said...

bias:
bukan peraduan mewarna tapi peraduan membaca

kay:
sama la kita taip jer apa yang terlintas

shah:
email pasal kerja yang dah terbengkalai 3 hari tu...di tambah email kena kutuk pasal liv kalah

enyheartsdiamond said...

*eny pon sdg memburu apa ertinya cinta;)

seindah warna pelangi
selembut bayu malam
semerdu ombak menderu
seharum kasturi pagi

*puitis sungguh uncle ney...

DaliaLiyana said...

dalia rase bro ni dah berjangkit ngn penyakit Anak Laut yg suka berpuitis tu....ahaks!!

anaklaut said...

salam...bro,

wah sangat best baca..semua boleh bro ni, cerpen boleh, puisi boleh..tabik.pada bro.

lumut said...

jangan pernah berputus asa..
kerana Dia menjanjikan seseorang yang akan membahagiakan kita..

berdoa dan bersabarlah,
kau pasti temui kebahagiaan dunia.
namun jangan kau leka,
kerana Allah itu cinta utama..

bila kau lupa akannya..
tidak mustahil kau akan hilang cinta manusia..

cinta manusia itu mengkhianati,
cinta Allah lah yang hakiki..
dulu aku juga buta akan cinta sang lelaki..


hoho..puisi aku lak...
sigh~

ber_uwang said...

bangun jangan mengalamun lagi....

J@J@ / Bini The Rock said...

Selamat menyambut Bulan Ramadhan

Semoga dipanjangkan usia dan diberi kesihatan secukopnye agar dpt mengerjakan puasa & solat terawih dgn sebaik mungkin....

dari saya:
Jaja & TR sefamily

jebat_durhaka said...

jiwang....jiwang sungguh ko ni bro

abgBro said...

lamunan terhenti...

bro takziah ats kekalahan liverpool...hehhehee

en_me said...

chantekk puisi ittewww..

azzaliena suziantie said...

puisi puisi xD

patungcendana said...

Tiada peluang untuk kita
Takdir bukan milik kita
Dunia hanya menyediakan sedetik saat manis
Untuk kita

beranikah aku hidup selamanya…?

IdaAnuar said...

puisi cinta...puisi frust liverpool kalah tak ade ke?

mamai said...

eny:
jgn jadi pemburu bayang yer

dalia:
sikit-sikit ajer

anak laut:
aku ngah frust sebenarnya

lumut:
ya pandai sunguh cik lumut bermadah

ber_uwang:
dah bangun tapi masih mamai lagi

jaja:
terima kasih dan selamat berpuasa juga buat kamu

jebat durhaka:
sesekali nak rasa jiwang juga nie hahaha

abgBro:
itu yang sebenarnya aku ngah frust LIV kalah

en.me
thank you

azalina:
suka-suka ajer tu

patungcendana:
pasti kau seorang yang berani...

ida:
sebenarnya aku nak buat puisi tu tapi aku tak sampai hati hahaha

cookie devine said...

burulah aku wahai pencinta..ewahh..sgguh indah puisi mu smapi selsema kubc.

p/s:DEWAN BAHASA ngn cr penilus smbilan.baik join.

kimisai said...

gua ader puisi... LAMUNAN TERHENTI..

tappi aris ariwatan dah curik..ngeh3..

INTAN said...

adeih.....romeo...heheh

adibah said...

raja cinta sudah bersuara!

suhaila-ab said...

looorrrrrr pulak dah...apa kaitan email berpuluh ngan puisi....!!!!!
hehhe....

Sulela said...

Pheeeewwwwiiiiitttttt!!!! Best la ayat kau, Mamai.

Kenapa sang pecinta suka membuat aksi lamunan? hehehe

mamai said...

cookie devine:
tisu ada tak tak cukup aku tolong beli kan...

aku ayat pun tunggang langan macam mana nak jadi penulis...hehehehe suka-suka tu boleh la

kimisai:
kenapa kau bagi kat dia

intan:
alah bagi la chance kat aku jiwang jab

adibah:
baru sikit tu

suhaila:
aku bengong nak abiskan email tu

sulela:
pasal sang pencinta mamai hahahaha

Fia Batrisya said...

salam bro...

cantiknya pic di n3 neyh..

macam pernah ku jumpa..

hehe:)