Tuesday, August 18, 2009

di sebalik ayat-ayat itu

"andai kau jadi bunga aku jadi kumbangnya"
(habis madu sepah di buang...bunga layu sang kumbang terbang).

"terimalah budi ku yang seikhlas hati ini untuk mu"
(jangan lupa bayar nanti dengan body mu)

"bulan dan bintang jadi saksi cinta ini"
(kau bawa mahkamah sekali pun pasti tak boleh dakwa aku)

"pada angin lalu ku kirimkan rindu buat mu"
(sorry aku tak sertakan alamat mu pada angin yang berlalu)

"siang dan malam tidur ku bermimpi akan diri mu"
(kalau boleh memang aku tak mahu ketemu dengan mu aku ada date lain)

"ku berjanji akan sehidup semati dengan mu"
(kalau kau mati dulu aku tetap cari ganti)

"sayang dan rindu ini tiada nilainya andai kau tidak menerimanya"
(gelang dan rantai mu ada nilainya di pajak gadai)

"kala rindu renungi rembulan kerana kita merenungi bulan yang sama"
(kala itu aku sedang lena dibuai mimpi)

"andai ku pergi dulu, ku nanti mu di pintu syurga"
(aku pasti pintu neraka sudah sedia menanti)

"ku pahatkan nama mu di hati agar kau sentiasa ku ingati"
(ada banyak lagi nama lain dalam dairi aku nak kena ingat)


namun setia ku tetap pada mu tiada lain selain dari mu biar beribu bertandang tak mungkin kau ku tinggalkan kerna pada mu itu adalah nyawa ku.......

pada setiap nafas yang ku hela ada zat dari mu ada nikmat buat ku....

pada setiap malam dan siang silih berganti kau masih di sisi tiada pernah membenci....

pada musim yang berganti kasih mu tidak pernah berkurang....

biar aku sering alpa pada mu namun kau tetap memberi rahmatmu...

aku malu......

31 comments:

cookie devine said...

btl2.mmg xmamai lg dah.

INTAN said...

geli le aku klu org guna ayat camtu..mujur le incik somi aku tidak sejiwang tuh...hehe

noorlara said...

Alhamdulillah kalu masih tahu malu maknanya masih dalam rahmatNYA Insyaallah! hehehehe

IdaAnuar said...

kata di sebalik kata..semua nya betul belaka.pandai lah kau ni..mamai.aku tambah lagi ea...biar pun liverpool kalah ..aku tak kisah sebab ia baru sahaja bermula...
dalam hati kau aku tahu kau nak cakap macam ni...tak guna liverpool,buat malu aku aje kan....betul tak?betul kan..kan..kan

mamai said...

cookie devine:
baru okay sikit

intan:
tak jiwang tak romantik namanya hahahaha

noorlara:
moga-moga di beri petunjuk

Ida:
aku sejak liv kalah first game nie memang tak betul sikit...tapi memang itu yang berkata-kata dalam pala aku nie

lumut said...

aku turut malu..

atas nikmat tuhan yang tiada tolak bandingnye...
=)

serious jiwang karat sume kat ats tuh.huhu

azzaliena suziantie said...

mesti mamai doe uat nih kan..
sesuai ngn nama lu mamai...

Precious said...

Haku pun malu ...

bias® said...

rindu pada Dia jugak yang bagus nyer...

@tune® said...

aku rindu
namun aku xmalu untuk mengunkapkan ape yg tersirat

mamai said...

lumut:
itu jiwang tak karat masa ngah syokkan...

azzalina:
memang mamai pun

precious:
kita sama-sama malu

bias:
ya rindu pada dia yang bagus...

atune:
terima kasih kerana melihat di sebalik yang tersurat

<< s| tED| >> said...

jap lagi aku datang balik.. nak g rebus ikan kucen dulu.. muehehehehe

<< s| tED| >> said...

lautan api pun sanggup aku renangi
(apake jadahnya aku nak membunuh diri sendiri)
ekekekekeke

enyheartsdiamond said...

bicara manis di bibir sj;)

adibah said...

men are from mars, women from venus..

mamai said...

sItEDI:
dah bagi dak utih ngan dak itam makan ker...bukan takut tapi tak berani

eny:
masa bercinta semuanya indah ahaks

adibah:
hehehehe yes u right

ber_uwang said...

wahai kekasih ... maaf kan lah kealpaan aku, udara mu ku sedut setiap masa tapi lidah ku terlupa mengucap syukur..

Cik Skaf said...

salam, seumur hidup takde sapa lagi bagi saya ayat2 camtu .. haha2(betul2 x laku bunyiknya). Tapi kalau begitulah sebenarnya maksud tersirat. Alhamdulillah, nmpaknya saya telah dijauhkan dr salah satu bala dunia...;)

patungcendana said...

ala...aku takleh nak fikir pulak komen2 yang bernas sekarang...kau masih kronik ke?

anaklaut said...

salam bro,

setiap kali saya baca cerita anda..pasti saya tersenyum simpul..kadang2 tu lucu pun ada, serius pun ada..sangat best..!

contohnya:

bulan dan bintang jadi saksi cinta ini"
(kau bawa mahkamah sekali pun pasti tak boleh dakwa aku)

ayat tu memang buatkan saya tergelak..hehehe

sharamli said...

mulut manis sungguh

e-Shop Jebat said...

mamai...mana award untuk aku huhuhuuh

jebat_durhaka said...

mamai...mana award untuk aku huhuhuuh

mamai said...

ber_uwang:
nanti kita kena kerap bersyukur...

cik skaf:
nanti saya bagi ayat tu kat anda yer

patungcendana:
masih kronik lagi nie

anak laut:
sekadar hiburan kala tension ajer

sha:
berhati-hati dengan kata-kata manis walau ianya tidak menyebabkan diabetis

jebat duhaka:
akan ku usahakan award untuk kau yer

s@yangh@sni said...

ingatkan nak jadi boye...
bila sampai hujung..
insaf juga akhirnyer...

A.K.U.D.O said...

? tak pernah ada org ucap ayat2 tu pd ku..:(

J@J@ / Bini The Rock said...

Nasib baik ayat terakhir tu kau menunduk ke bumi dan mengingat sang Penciptanya....

Alhamdulillah syukur masih diberikan nyawa utk hari ini....

mamai said...

sayanghasni:
masih ada perasaan lagi tu...

AKUDO:
nak yang mana nak tersurat...

jaja:
ingat aku masih waras nie

~~~ kay ~~~ said...

(^_^)

Sulela said...

Aku sentiasa malu...huhuhuuuu

Selalunyalah kan...siapa ek yang suka guna ayat yang ada makna di sebalik ayat-ayat itu? ekekeke

The Hobbit Frodo said...

muhahahhahaha ... klaka baekkk punya encik mamai!!!


syabass mera bayya hei!