Thursday, January 7, 2010

mahu apa lagi

sudah kau singkap segalanya
telah kau telanjangkan semuanya
malah kau kupas tiap kulitnya

mahu apa lagi kau darinya
segala yang kau ada anugerah darinya
tidak pernah kau memberi selain dari menerima

segalanya kau kutip biar sebutir zarah
lalu apa yang kau tinggalkan
selain dari sebuah kemaluan

biar dari sudut mana kau tinjau
walau dari celah mana kau intai
dia tetap yang sama
memberi tak pernah menerima

21 comments:

nursarah said...

ermm..manusia tak pernah puas, masih mahu dan mahu lagi..isk!

imam said...

kita mudah lupa dan leka...
dia layan kita sama rata..
sentiasa memberi tanpa kira siapa kita..

ber_uwang said...

dalam maksud bro

~0~ said...

cukup la apa yang ada...

BuLaN iTu aKu said...

nak telanjang kan sape ni..
hehehe....

tak salahkan kalau kita nak lebih..
yang penting kita usaha

Cik Cookie said...

CC xnah puas.
mesti buat samapi dapat.

yang penting maksud pakcik dalam mehhh

HonEyBuNNy said...

itu lah mnusia..xpernh bersyukur..demand lak...

sharamli said...

mahukan kepuasan barangkali

enyheartsdiamond said...

betulll..kadang2 ketidakpuasan membuat kita rendah diri..kadang2 laa..

triple x malaya said...

kupas sampai terlanjang tu...

sI tEDI said...

sujud syukur dgn pemebriannya

mamai said...

nursarah:
sifat tak puas itu baik untuk majukan diri tapi salah langkah jahanam diri

imam:
lupa itu satu nikmat tapi jgn buat-buat lupa

ber_uwang:
kena fikir lagi bro

O:
tapi masih kena berusaha lagi

bulan:
telanjangkan orang

cik cookie:
itu satu sifat yang bagus berusaha jgn mengalah

honeybunny:
so kena salalu bersyukur

sha:
puas sampai bila kita akan puas

eny:
ya mungkin juga

triple x malaya:
lu jgn bawa camera pulak

sItEDI:
itu sepatutnya

mamai said...

nursarah:
sifat tak puas itu baik untuk majukan diri tapi salah langkah jahanam diri

imam:
lupa itu satu nikmat tapi jgn buat-buat lupa

ber_uwang:
kena fikir lagi bro

O:
tapi masih kena berusaha lagi

bulan:
telanjangkan orang

cik cookie:
itu satu sifat yang bagus berusaha jgn mengalah

honeybunny:
so kena salalu bersyukur

sha:
puas sampai bila kita akan puas

eny:
ya mungkin juga

triple x malaya:
lu jgn bawa camera pulak

sItEDI:
itu sepatutnya

master teddy said...

dalam maksud tu..

al-lavendari said...

kali saya saya tak berani nak masuk campur bila melibatkan soal kema..an !

Koyuki said...

malu la kena telanjang
T.T

lebik baik kita menjadi penerima saja

abgBro said...

selain dari sebuah kemaluan...

ahak ahak ekekekeke...

seroja jingga said...

itulah manusia..dah dapat yang ini..nak yang itu pulak..tak kan pernah bersyukur dan puas

{lumut} said...

memneri memang sangat baik dari menerima..=)

~~~ kay ~~~ said...

kan tangan yg di atas lebih baik drp tangan yg di bawah....
(memberi ler dgn ikhlas)

jane said...

DAH TAK TAU NAK PUASKAN HATI ...
SUME BENDE TAK PUAS MANUSIA NI

MCM NE NAK PUAS KALO HATI TU TAK PUAS-PUAS...NAK MEMUASKAN HATI TAK PIKIR KEPUASAN ORG...MCM TU LAH