Thursday, May 14, 2009

Terima Kasih....Kawan

Terima Kasih Kawan
kerana sudi datang menziarah aku
maaf aku tak perasaan akan kehadiran mu
kau muncul tanpa salam
hanya seketika aku beredar...

maaf kawan tiada teh atau kopi
hatta sekeping biskut kering dapat ku jamu
dari jauh kau datang...

maaf kawan tida tempat enak buat untuk mu beistirehat
mungkin jauh perjalanan mu
ku lihat kau keletihan...
ambillah tempat asal kau selesa
lepaskan lelah mu aku tak akan ganggu...



wahai kawan ingin ku tahu
sudah berapa jauh perjalanan mu
mungkin beribu batu atau mungkin hanya sebatu..
tapi aku tak mahu ganggu kau berehat la dahulu...

maaf kawan aku tak boleh tunggu
kerana sudah sampai waktu
keluarga ku sedang menunggu
aku terpaksa beredar dulu



maaf kawan bukan aku tak sudi melawa mu
cuma aku bimbang akan diri mu
rumah ku tidak sesuai buat mu
tiga AL pasti tak sebulu...
Al Wafiq si sulung mungkin pemalu
Al Hazeq si tenggah bersifat ingin tahu
Al Maliq si bungsu bertindak melulu
khuatir riwayat mu hilang sebelum waktu...

selamat tinggal kawan
ada umur kita ketemu esok hari
selamat jalan kawan andai kita tak ketemu lagi...

nota : buat kawan kecil ku.....andai aku dapat melihat dari mata mu

22 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

huh..lu ada kawan baru mamai....patut lu taruk dlm frame..

mamai said...

pentoi:

hajat mmg nak taruk dalam frame tapi rasanya sojar aku lagi cekap...teringin nak frame rohu..hehehehe

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

huh..dulu gua ada penah framekan kulit udang galah tapi dah pecah..

skrg gua angan2 nak framekan kulit boya plak...kat puchong idup lagi ke menatang tu?

Sulela said...

Uissshhhh...besarnya rerama tu. Tak pasal2 je ko buat puisi untuk dia ye Mamai...hehehe

Jauhkan dirinya daripada tentera2mu...kekeke

mamai said...

akupentoi:

menatang tu ada lagi kat sana tapi hampir pupus dah....pasal buaya spesis darat lg banyak...

Sulela:
puisi ker tu tak perasan la aku...nanti aku buat puisi untuk alam desa plak hehehe

zachatta said...

Salam.

Kawan yg berada bersama dan mengintai Mamai dari belakang...

mamai said...

zachatta:

Bro aku cam perasaan mu semalam...terima kasih kerana megintai....satu area la kita

IdaAnuar said...

rerama datang...tanda nya mungkin ada tetamu nak datang...

sharamli said...

huh

abgBro said...

salam bro..

alahai trsentuh pulak wa baca tentang 'kawan' tu..bro lu org yg prihatin! caya sama lu..

buat 'kawan' dunia ini kita kongsi bersama..asal jgn mnjadi musuh kita boleh 'brkawan' sampai bila2..

SuFy said...

hehehe..mekase..wat susah2 jek utk sufy..wakaka..anyway, enjoy ur life with iman..salam ziarah..

mamai said...

ida:
tu la kata orang tua-tua ....tapi pagi nie mmg aku ada visitor

Sha:
awat hang megeluh lagu tu...

abgBro:
kita sesama mahluk kena prihatin...
tapi aku masih mengharap agar MU tewas baki dua perlawanan hahaha

SuFy:
Tak ada apa yang susah...tetamu datang kita layan

Sulela said...

Uik, itu bukan puisi keh? hahaha

Betul ke ko nak buat? Nanti roger aku...hehehe

mamai said...

Sulela:
ku bukan seorang pujangga....
jauh sekali tokoh sasterawan...
demi mu kawan akan ku baitkan
kata-kata indah...
biar tak seindah puisi para bangsawan..
tapi cukup untuk mu wahai puteri jelitawan..

abgBro said...

ceh! bro wa arap lebarfool seri sampai ke sudahh..hehe

mamai said...

abgBro:

Mu bagi la can Liv pegang title Champion EPL tu MU dah ada banyak tropi dah....

Bro tunggu perlawan ulangan esok Meriam lawan Setan Merah...aku rasa meriam kenduri goll...hehehehe

Basuh Baju said...

untung sape jadi kawan lu.. terharu..haha

mamai said...

basuh baju:

Siapa pun yang datang menziarah gua kira kawan gua niat dia baik atau tak tu gua serah pada yang satu..tetamu harus di layan bro...tapi jangan la kau suruh aku basuh baju heheheh

abgBro said...

satuu mata lagi bro..nanti la aku bincang ngan ferguson ptg ni eh, kalu dia setuju belh la bagi..ahaks!

mamai said...

abgBro:

Tahniah buat lu perjuangan Liv dah berakhir.....

misznarney said...

wah...so nice.
baik nyer....

eliza said...

sama-sama kawan...hehehe :)