Thursday, May 14, 2009

Perdana Menteri Rakyaat.....

PM kini istihar dia adalah Perdana Menteri Rakyaat....huhhh bagusnya harap-harap ini akan jadi kenyataan.....
tapi aku hairan juga kenapa baru sekarang nak jadi Perdana Menteri Rakyaat bukan sepatutnya semua Perdana Menteri adalah Perdana Menteri Rakyaat dan berkhidmat untuk rakyaat sebab rakyaat yang pilih mereka...

Bila dah jadi Perdana Menteri Rakyaat ni kenalah selalu dengar cakap rakyaat bukan cakap kontraktor atau kroni atau cakap bini....
selalu-selau la jumpa rakyaat bukan sekali-sekala jumpa rakyaat atau bila time nak pilihan raya baru sibuk nak tayang muka....

Memang berat tugas dan tanggungjawab Perdana Menteri Rakyaat ni kalau tak larat jangan pikul takut nanti rakyaat pukul...
Jangan pulak sekali turun tunjuk muka lepas tu balik buat-buat lupa...pasal rakyaat payah nak lupa..takut nanti ada yang baling selipar...

hmmmmmmmm malas aku nak tulis banyak-banyak.....harap-harap Perdana Menteri Rakyaat tidak macam "telunjuk lurus kelingking berkait"....takut juga makin banyak C4 yang hilang dari jagaan...

Semoga akan ada Pedana Menteri Rakyaat dari Pakatan Rakyaat....dari rakyaat untuk rakyaat...

3 comments:

IdaAnuar said...

biasa lah bila dan huru hara

Ikhtilaf said...

"kini aku baru tersedar,
terjaga aku dari lamunan,
setelah sekian lama,
hidup dalam kealpaan,
kau lihatlah sekelilingmu,
musibah apa yang berlaku,
keamanan yang kau laungkan,
itu pembohongan belaka,"
- republik of brickfield

mamai said...

ida:
bila dah huru hara baru nak mengaku saudara yer

Ikhtilaf:
bangkit dari mimpi....selama nie kita tidur dalam jaga