Thursday, May 7, 2009

Coke...Bullet ...Life



Hanya kerana nafsu aku telah membeli sebotol coke petang semalam untuk teman aku tengok bola pagi tadi......aku sememangnya cuba sedaya upaya untuk memboikot minuman ini tapi akhirnya aku tewas pada nafsu aku sendiri....
Dalam hati ku berkata RM2.20 tidak menjadikan mereka kaya...



Hasilnya dengan sebotol coke berharga RM2.20 itu aku telah dengan secara lansung membeli sebutir peluru untuk bangsa penganas Yahudi...



Dengan sebutir peluru yang aku sumbangkan dari sebotol coke berharga RM2.20 itu aku telah meragut satu nyawa saudara ku di Palastine.......
sungguh murah nyawa mereka hanya RM2.20....hasil dari nafsu ku yang berharga RM2.20.....arghhhhhhhhh kejamnya aku

11 comments:

Ikhtilaf said...

mmg btol bos..
pasnie lu jngn mnm coke..
lu mnm teh-o bngks sda..
haha..

Anonymous said...

ya ke ???... tak sangka aku...bukti yg bolh menyokong kenyataan anda ???...

tetapi apa yg nyata dan tak perlu dibuktikan...

Dengan kenyataan anda disini..dan cara anda berkomunikasi dan menyampaikannya..

anda tahu tak..

dengan kenyataan anda..anda kemungkinan akan menyebabkan kehilangan KERJA kpda pekerja2 anak malaysia yg kerja di kilang COKE...yg mencari rezeki halal, utk menyara hidup anak isteri atau ibubapa tersayang..

adakah anda sedar ???...

apa kaitan malaysia dgn mmbunuh palestin.. peluru dan coke...

tiada kaitan langsung secara nyata...

kalu anda prihatin...pergilah berjuang di palestin tersebut dan jadilah BENTENG atau perisai mereka insya allah...lg baik dr mengelapkan periuk nasi kakitangan anak bangsa kita yg mencari rezeki halal..

atau anda dah beri mereka kerja dgn gaji yg sama di tempat lain...kalu ya...anda betul...kalu tak...anda silap...hampir2 nak mengelapkan masa depan rezeki anak bangsa kita...

APANAMA

mamai said...

Iktilaf:
teh o ais bungkus satu.....

Apanama:
rezeki ada dimana-mana bukan hanya di kilang dan syarikat coke....kita kan ada kerajaan yang perihatin....
apa bezenya dengan sumbangan yang kita kutip untuk tabung palastine jika hanya untuk membina rumah mereka yang musnah...lebih baik beli senjata bagi pada mereka supaya mereka boleh berjuang....
perjuangan tidak semestinya dengan pergi ke medan juang ada banyak cara kita boleh berjuang dan ini cara aku.......sekiranya ada di antara anak melayu yang hilang kerja kerana apa yang aku juangkan aku mohon maaf dan aku angap itu sebagai perjuangan mereka....

Sulela said...

Mamai, orang2 kita pun ada mengeluarkan produk seperti coke ni. Boleh cuba, tak lari rasa dia. Dapat juga meningkatkan ekonomi bangsa melayu...hehehe

Aku setuju dengan ko, rezeki ada di mana2...

mamai said...

Sulela:
ya betul cakap kau.....lepas nie kita guna barang buatan Malaysia...

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

hehehehe...coke + ubat batuk....

mamai.....kalo ada komen tak brani taruk nama...lu mau layan beb?

bila mau layan joran beb?

mamai said...

Pentoi;

jangan kau goda aku dengan coke dan ubat batuk tu iman aku ni lemah......

kalau layan joran okay aku pun ngah servey nie mana port yang menarik...lu ada bagi tau la

SRISUFI said...

Salam bro...

isu ini seringkali dipandang sepi kan bro....impak nya sangat besar...kalau x sokong lain hal pula...kata 'mereka' natijahnya terjejas ekonomi negara.

~dlm bab kesihatan, jangan minum coke..nasihat utk akupentoi sama..hehe

terima kasih link sri ye

mamai said...

sri:
Kita hanya orang kecil hanya ini yang mampu dilakukan.....terpulang pada mereka untuk terima atau tidak..

pentoi dengar nasihat coke tak baik untuk kesihatan....

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

mamai:
aku tamaw dgr nasihat org yg tak dikenali....

mamai said...

SriSufi:
rasanya pentoi nak kenal ngan kau tu...