Friday, March 20, 2009

UMNO Lagi.....

UMNO dan money politik tak dapat dipisahkan ibarat irama dan lagu, atau umpama barah yang tak boleh nak dicegah.
kenapa aku kata demikian, sebab aku ada pengakuan dari orang yang menyokong umno dan kenapa mereka menyokong umno.

okay pendek cerita aku berkeja kat syarikat swasta yang where the owner of this company is Chiness.....aku ada 19 orang staff yang direct report under aku.....oleh kerana aku nie jenis boss yang suka bergaul dengan semua orang tak kira pangkat ( bukan nak puji diri ). So one day aku pie breakefast ngan staff aku biasa la baru dapat bonus belanja la anak buah minum ( bukan rasuah nie mmg niat nak belanja pun )

Biasa la bila dah melepak ramai2 tu macam-macam cerita keluar dari sport,ekonomi, sosial and politik. So topik yang aku suka masa borak tu ialah siapa yang akan menang dalam pemilihan umno nanti...aku tau dalam ramai2 staff aku nie ada dua tiga orang yang pro umno....

so aku tanya kat one staff aku yang pro umno kenapa dia sokong umno dan apa yang dia dapat kalau calon yang dia sokong dalam pemilihan parti nie menang...secara serentak mereka cakap kalau calon mereka menang banyak duit boleh dapat mereka boleh dapat banyak projek...

aku tanyer apa projek yang boleh dia dapat...mereka jawab macam-macam boleh dapat seperti catering,projek kemas, dapat sub potong rumput tepi jalan pun okay janji duit masuk....

so aku tanyer kalau umno kalah macam mana........mereka jawab kena terus kerja kat sini la encik projek tak ada duit tak masuk.....so aku cakap umno nie banyak duit la yer boleh bagi duit kat korang senang2 dan darimana datang duit tu...jawab mereka darimana duit datang, itu tak penting janji duit masuk...

dalam hati aku berkata agaknya macam nie rupanya orang umno nie apa yang penting bagi mereka duit,duit,duit dan duit....penat aku kerja bayar cukai tapi akhirnya duit tu pie kat projek buat duit orang umno.....

lagi satu yang best dari boss aku sendiri " Man why you not joint umno, you still young and umno now offer land for malay you can get more land" ciss I am not that cheep

No comments: