Tuesday, May 24, 2011

second chance

hidup ini memang tidak pernah lari dari membuat kesilapan dan kesalahan, dan memang itu lumrah kita sebagai manusia. kerana manusia itu tidak sempurna (bukan untuk aku jadikan alasan).

setiap kesalahan pasti ada hukuman, dan hukuman itu demi keadilan berat atau tidak bergantung pada kesalahan.

namun dalam hati sering bertanya apakah hukuman paling berat yang pernah kita jatuhkan...

andai kita tidak pernah memberi peluang kedua untuk mereka memperbaiki kesilapan dan rasanya itulah hukuman paling berat yang kita pernah jatuhkan.




p/s: berikan aku peluang untuk memperbaiki diri dari kesilapan dan kesalahan yang dilakukan. masih belajar dari kesilapan

21 comments:

zia said...

yer..bagila peluang ke dua agar kita boleh lihat perubahannya..

baby said...

peluang sentiasa ada utk kita...guna la ia dgn sebaik2nya...tiada yg perfect d dunia ini...

baby said...
This comment has been removed by the author.
Wanita Mutalib said...

sy juga mahu peluang itu.

Rozita said...

adakah peluang itu?

oranglidi said...

betul.. peluang kedua dapat memberi ruang pembetulan ksilapan. moga pak mamai diberi 2nd chance.

ber_u_wang said...

Sekiranya diberi peluang kedua ..buat lah yang terbaik.

Acik Erna said...

assalam mamai..peluang sentoasa ada untuk mamai

Solehah said...

betul tu..walaupun dah berpuluh tahun hidup still banyak benda baru kena belajar..

J.M.R said...

bro, penah tgk citer The Punishment tak?:-p

HonEyBuNNy said...

kadang2 peluang kedua itu bagus jugak kan uncle..

tapi ila neh dah berkali2 buat silap dan di berikan peluang...alhamdulillah...masih belajar melakukan perubahan..;-)

enyheartsdiamond said...

everybody desrves a secon chance :')

perfume pen tu boleh jadikan sebagai door gift utk majlis kenduri kendara :D

TuYa said...

selalu memerlukan peluang utk memperbaiki kehidupan..
saya budak baru belajar..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ayuh hajak pang amun ikam ada pelung yang ke dua..malam bertiharap bersyukur kepada ampunya dunia..
jika kurang faham..sila tanya puan bagan sarai

@tune® said...

hukuman paling berat ialah buat orang rase bersalah...

Seroja Jingga said...

kawan
aku pohon supaya diberi peluang dan masa untuk selalu hadir disini.
kita kita ini manusia yang perlu memperbaiki diri..kita bukan selamaye sempurna..selagi belum kalah pasti ade ruang untuk menang.

moga kau dan keluarga sihat2 selalu.aku beransur sihat. alhamdulillah

Pembunuh Tanpa Bayang said...

peluang kedua?
bagaimana jika perkara yang sama seperti kesalahan pertama itu berulang?

maka saya untuk peluang kedua itu saya sedikit hilang kepercayaan...

zaira said...

setiap manusia pasti melakukan kesilapan.. tiada yg sempurna di dunia ini melainkan Dia. betulkn uncle mamai.. =)

maiyah said...

assalam..

Allah beri peluang berkali-kali pd hambaNya, knp tdk kita? ;)

Daun said...

kita semua membuat silap

nik adam said...

oitttt.gua sekarang blog kat sini pulak.hikhik

http://www.susukondensasi.blogspot.com/