Thursday, November 11, 2010

bila bahagia datang kita kehilangan

Tak pernah terfikir bila bahagia akan datang, biar sering kita memburu bahagia, memohon padaNya agar dikurniakan bahagia.

Anehnya hidup bila kita sering kehilangan bahagia biar dalam sedar. kita hanya melihat bahagia berlalu begitu sahaja dari hidup kita.

Lalu kita mencari bahagia itu semula merayu padaNya, namun kita tidak pernah belajar bagaimana hendak menjaga bahagia itu.


p/s: apa yang ada pada kita hanya kebahagian selepas kita kehilangan.

18 comments:

kak Erna said...

mamai..alhamdulillah dah bersiaran kembali

mier@merr said...

saya merasakan kebahagiaan itu dalam mimpi dalam sedar.. hee~

hai pakcik!

Wanita Mutalib said...

selamat kembali :)

noorlara said...

Bahagia!
Ada yg datang sendiri dan ada yg mesti dicari, dibina dan dijagai.

Kekadang berkorban demi kebahagiaan org lainpun akan membuat kita bahagia walaupun dalam derita

Huj@n said...

hehehe.. papa.. moga umi selamat labour baby ke empat! yeay!

abe long said...

erm....

owang akan sedar bila bahagia tu berlalu pergi...

dah memang lumrah manusia mcm tu kot...

sekamar rindu said...

salam...

lama tak singgah di sini...rindu entri bro..tq singgah komen di blog saya..:)

J.M.R said...

bro, dh bsawang blog nih.tup2 bermadah puitis lak:-p

sharamli said...

uncle...

:(

mEiZ SHA said...

uncleeeeeeeeeee..
lama nyer x nampak dia..g mana nie?

kehilangan mcm ni yg ninie x minat..

uncle PM ninie kat FB alamat umah ye..:)

beautiful_rose said...

Manusia sering lupa nak menghargai apa yang ada di sisi apa yang di miliki.
dan apabila mereka kehilangannya,barulah mereka sedar betapa pentingnya sesuatu yang pernah ada bersama2 mereka dulu.



hai,uncle...
lama menyepi bz eh?
thanks masih sudi datang ke ruangan saya... =)

zia said...

maintainkan bahagia itu..

HonEyBuNNy said...

salam uncle....ia..kebahagiaan yg hakiki yg sush nak d cari...tp kita kena lah selalu berdoa tanpa putus asa..

Rozita said...

jadilah insan yg selalu bersyukur, insya-allah kita akan bahagia selalu :)

maiyah said...

mungkin kita akan merasa bahagia di SANA nnti :) insyaAllah

yusuf mujahidin ™ said...

salam

ape khbar bro dn keluarga?

dkama said...

sayang bahagia tu terbiar camtu je... dah hilang baru rasa... tapi yang tak bahagia tak pulak kita buat camtu... PEACE...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

lama aku tak kemari...yes