Monday, August 30, 2010

empat bulan yang berlalu

antara sedar dan tidak sudah empat bulan berlalu,empat bulan yang penuh dengan liku. empat bulan bukan masalah yang besar harus di tempuhi tapi empat bulan yang penat dengan ragam manusia.

bila manusia yang lebih pentingkan ego dan status diri, namun empat bulan aku tak pernah nak ambil penduli. niat masih lagi membara aku datang bukan mencari glamour tapi sekadar ingin meyedarkan bahawa mereka telah lama lena.

bertahun lena dalam kesenangan yang pada hakikat membawa rebah pada diri sendiri. masih bermimpi pada hujan-hujan emas tanpa sedari batu yang menimpa diri. namun mereka masih engan mengerti lalu kehadirin diri ini sering disalah erti. lalu pelbagai fitnah ditaburi buat diri terasa tidak dihargai.

aku sedar ini pasti akan datang sebagai ujian, jika ingin berundur pasti bulan pertama aku sudah berundur.namum niat masih lagi kuat di hati, berundur bermakna aku juga seperti mereka. namun ujian semakin hebat ku rasa tekanan semakin kuat menimpa rasa diri semakin terhimpit.

sukar untuk bernafas lega namun aku masih bernyawa, dan selagi ada nyawa pada badan ini aku pasti tekad untuk terus berdiri dan andai aku pergi aku akan pastikan aku berjalan dengan megah.....



p/s:....duit itu bukan kepuasan sebenar tapi berjaya melakukan perubahan itu adalah tidak ternilai

21 comments:

yusuf mujahidin ™ said...

salam

apa khbr bro?
selamat berpuasa dan salam merdeka
;)

nemo said...

lemas dengan manusia. sakit hati. *sigh*

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

bila ego menguasai..tanpa disedari harga diri ditapak kaki...

GRuNGe said...

Duit bukan kepuasan, tapi kadang-kadang pengukur kejayaan. ;) Ades, bila la aku nak kaya ni bro. Selamat berpuasa mamai, dan selamat hari raya. Maaf lama tak lepak sini, busy sikit.

Huj@n said...

papa....jangan terus mengalah!











































papa kena tabah... (^.^)y



























kak long semua sokong papa dari setiap sudut....:)

J@J@ / Bini The Rock said...

Selamat Hari Merdeka dan
Selamat Berhari Raya..

Maaf Zahir dan Batin!!!

x)

mier@merr said...

bekerja selagi ada daya :)

salam kemerdekaan~

maiyah said...

salam.. sudi le kiranya terima kad raya dr sy.. makasih

lama x ke sini..

beautiful_rose said...

salam pakcik mamai...
lama tak update,bx ye?

kepahitan adalah ujian buat kite.hari ini kita di beri kesusahan supaya kita belajar menghargai segala kepayahan apabila bertemu dengan kejayaan.

manusia tak pernah puas dengki mendengki dan iri hati jadi mainan.moga2 kita di jauhkan dari punya perasaan begini...

J.M.R said...

teruskan perjuangan bro!

Sharinginfoz said...

cepat aja masa berlalu kan

HonEyBuNNy said...

salam uncle...lama xdtg blog uncle...he2...betul tu uncle...melakukan satu perubahan adalah hadiah ternilai...

Lia3003 said...

selamat berpose dan selamat hari merdeka..

kadang2, duit tu menunjukkan kita di tahap yang mana, tapi bukan lah menjamin kejayaan seseorang

Anonymous said...

selamat berpuasa bro.
yup teruskan langkah mu.

-eisen

al-lavendari said...

salam.

'when the going get tough, the tough get going'

selamat meneruskan baki puasa.

kimisai said...

sedar tak sedar hanpir stahun persahabatn kita.. bila mau jemput ke rumah berbuka pose??? hahahaha

Noy Rindu said...

teruskan perjuangan..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

selamat merdeka
macam tak update je

Mawar_berduri said...

Salam,

pak cik, Sihat ke ? Semoga sihat sentiasa....Selamat berpuasa dan selamat menyambut aidilfitri..(advance btol) :P

noorlara said...

mamai,
beraya kat mana, selamat menyambut EidulFitr maaf batin zahir

enyheartsdiamond said...

salam! apa khabar uncle! di kesempatan ini, eny nak ucapkan;

SELAMAT HARI RAYA..
MAAF ZAHIR BATIN :)

buat uncle sekeluarga :D