Friday, March 6, 2009

Raja minta Kuasa di Kembalikan


hari ni aku cukup gembira, aku gembira bukan pasal aku dapat staff baru or dapat naik gaji tapi aku gembira yang amat bila aku baca Malaysiakini hari nie bilamana Majlis Raja-Raja diminta tuntut imuniti dikembalikan....
baru sedar ker mereka nie selama nie mereka memang tak berkuasa dan siapa yang ambil kuasa tu daripada mereka selama
nie....tak lain dan tak bukan mereka yang sibuk memperjuangkan kedaulatan raja yang menuduh orang lain penderhaka....tapi mereka la penderhaka terbesar pengkhianat negara, malangnya raja-raja kita nie tak nampak sekarang dok kecoh nak buat apa..

"Kalau imuniti raja-raja dikembalikan, isu persenda Raja-Raja Melayu tak mungkin timbul," ini ,one of the statement yang aku petik dari Malaysiakini....kesian pun ada pada mereka sekarang nie baru mereka sedar yang kuasa rakyaat lagi power dari mereka........

Tiada rakyaat maka tiada raja.......
tiada raja rakyaat tetap ada....

tidak mudah untuk jadi raja terutama raja yang adil.....

No comments: