Monday, December 20, 2010

mungkin belum harinya

Andai hari ini bukan milik kita
pasti esok masih ada
namun jika esok juga bukan milik kita
maka usahlah berasa kecewa,
kerana pasti ia akan menjelma jua
sabar itu pembimbing segalanya

Mungkin masanya belum tiba untuk kita
biar yang dikejar dihadapan mata
Biar yang dinanti telah menjelma
namun andai ia masih berkata
itu bukan lagi hak kita
maka usah kita merasa derita.

Mungkin kita harus lega
bila ia bukan lagi milik kita
angap sahaja kita belum bersedia
kecewa itu hanya memusnah jiwa
usahlah berprasangka pada takdir yang Esa
kelak kita tergelincir dijalan yang fana

Mungkin belum harinya
namun pasti akan ada waktunya
disaat kita merasa bahagia
namun jangan sekali terlena
yang manis itu racun padanya
sedikit tergoda derita selamanya

Mungkin belum harinya
yang gelap itu pasti bercahaya
yang berkilau belum tentu permata
yang indah itu sementara
gundah itu juga seketika
namun harus kita terus percaya......



p/s: adakala bila kita rasa ianya milik kita kita lupa ada yang lain lebih memerlukan...

14 comments:

beautiful_rose said...

mahu hidup lebih bahagia.....

kak Erna said...

sekarang mungkin belum harinya..
tapi..harinya akan tiba jua..

J.M.R said...

yup, hidup mesti diteruskan. percaya yg kita boleh..

boleh bro?

Idalara said...

insyallah kalau bukan hari ini
pasti esuk adalah hari untuk kita..
merasa bahagia..

NuR si CiKGu RiBeNa said...

hari itu pasti akan tiba
bila diizinkanNya...

cikpepel said...

InsyaAllah...
akan tiba saatnya...
Allah itu Maha Adil..

:)

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

moga masih ada esok utk kita...

~~~ kay ~~~ said...

salam,
apakhabar.. lamanye saya x singgah ke sini..

J@J@ / Bini The Rock said...

hidup bagaikan roda kan??

tp klu blh tu, bila turn kita di atas kena la igt pd org bawah selalu..ye tak?? sbb kita pon bermula dr bawah!

HonEyBuNNy said...

ku lalui hari2 mndatang dengan tenang...;-)

sharamli said...

tapi kal0 dah terdapat yg bukan hak kita...kena pulangkan ke x wal0pun kita dah suka

maiyah said...

kita mungkin xkan dpt apa yg kita impikan.. tp kita akan trus berusaha.. ;)

zia said...

ye..sabar menunggu nak belanja pakcik kat sini..hehehe

Naz said...

aku suka poem nie... thumbs up bro..!
tahniah dpt baby baru...