Thursday, December 30, 2010

andai ku mampu

andaiku mampu
inginku hadiahkan
bahagia untukmu

andaiku mampu
akan ku serahkan
hati ini buatmu

andaiku mampu
akan ku petik bulan dan bintang
ku kalungkan di hatimu

andaiku mampu
ingin sekali ku selimutkan awan malam
biar lena di peraduanmu

namunku tahu
tidak mungkin aku mampu
kerana itu aku berjanji padamu

kernaku tahu andaiku mampu
tidak mungkin akan ku
tunaikan janji padamu

namun aku mampu
jika kau izinkan ku
terus berada di sisimu

kernaku tahu aku mampu
mencitaimu setulus hatiku
kerna ku tahu kau untuk ku



p/s: kita sering berjanji pada benda yang kita tak mampu....

19 comments:

mEiZ SHA said...

btol tu uncle..
kite sering berjanji pada benda yg x mampu kite tunaikan..\

lebih baek jgn berjanji
tp beri dgn mampu..
ape yg ada..dan usaha lebih..;)

baincardin said...

Piala Suzuki AFF 2010 - The cup is ours! Yay!!!~ ^_^

J@J@ / Bini The Rock said...

bila tak mampu...
tu yg jadi KEMPUNAN.

hehe!

yusuf mujahidin ™ said...

belum tentu sekiranya dapat apa yg kita impikan, kita akan laksanakan apa yg dijanjikan sebelum itu

nemo yipyip! said...

sering berjanji pada bnde ynag kita tak mampu...dan akhirnya nanti, janji hanya tinggal janji...

J.M.R said...

pandai la bro ni bermadah..jiwa lain mcm je ni..:-)

maiyah said...

kau pasti mampu ;)

kak Erna said...

andainya mampu..tunaikan lah..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

betul tu beb...

Solehah said...

cuba jaya selagi termampu la pakcik..

Faaein Himura said...

betul2.. setuju gak tu..

buat ajelah yang mana mampu...

al-lavendari said...

bila baca entri ini, teringat saya kepada jabatan lama saya dulu .. MAMPU yang kadang2 tak berapa mampu. hehe

~~~ kay ~~~ said...

... dont give up on things u fight for ~ even if u falls hundred of times, it is still better than if u fails.(happy new year 2011)
(^_^)

noorlara said...

mamai,
janji dibuat untuk menyenangkan hati pihak yg lagi satu utk menunjukkan betapa commitednye kita. Tertunai tidak terpulang kepada usaha, kesungguhan dan Izin ALLAH
Hepi new year 2011. harap tak mamai lagi ahaks

HonEyBuNNy said...

salam uncle...betul tu....jangan berjanji...kesian org yg tgu tunaikan janji tu...ngeh3

enyheartsdiamond said...

di mana ada kemuahuan, di situ ada jalan.. kita pasti mampu! :')

selamat tahun baru!

auny ngehngeh :D said...

jeng jeng jenggggg

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

selamat tahun baru

ayampinko said...

mampukah kita merealisasikan segala kata-kata kita.. mampukah kita merealitikan idealis kita.. mampukah kita menghabiskan piza saiz besar.. mampukah...