Wednesday, February 25, 2009

Hujah TV 9

Malam tadi abang aku hantar sms suruh aku tengok chanell 9. so aku pun tukar la ker chanell 9 walaupun masa tu tenggah syok tengok TV 3. Bila tukar jer ke channel 9 aku tengok ada ler 2 orang mamat nie yang amat popular dulu dan sekarang sdang di temuramah. Lupa aku nak bagi tau rancangan tu tajuknya hujah yang di hoskan oleh Dr Agus first time aku tengok rancangan ini. actualy rancangan nie unruk mereka yag bertanding dalam pilihan umno nanti so mereka dipanggil untuk berhujah tentang isi-isu semasa, kebetulan malam tadi kedua2 panel nie pulak layak bertanding dalam perebutan kerusi naib presiden umno ( berebut kerusi bias la kerja orang umno )

So dipendekkan cerita rancangan ni sebenarnya untuk mereka ambil kesempatan hentam parti pembangkang dan menunjukan bertapa petahnya mereka berhujah. Tapi yang best malam tadi pada aku la kedua-dua panel nie hanya menunjukkan kebodohan mereka yang banyak berbanding kecerdikan mereka terlalu sedikit. Mana tak lain orang soal lain pula yang dijawabnya dan tak releven lansung.

Pada aku ianya hanya menunjukan bertapa tak relevennya UMNO pada masa sekarang nie, Peralihan kuasa pada mac ini kata seorang dari panel nie akan membawa perubahan dalam umno bagi menarik kembali minat anak2 muda dan orang melayu supaya menyokong umno kembali. Tapi bila aku tengok mereka yang bertanding dalam pemilihan umno nanti semuanya muka yang sama yak ada muka baru yang betul-betul menyakinkan bahawa umno akan berubah. So macam mana la orang nak sokong bila ianya pasti akan membawa rebah....

Lawak " patik mohon sembah derhaka tuanku " bukan bahasa istana "patik mohon berbeza pendapat tuanku"
baru bahasa istana. apa punya ngok la ornag umno nie tu la suruh belajar bahasa satera tak nak....
patut la Melaka tak ad sultan pasal ramai rakyaat dia yang akan derhaka

Mereka memperjuangkan hak orang melayu tapi pada masa yang sama menidakkan hak orang melayu....tak caya cuba kau orang tengok betul2..

No comments: